My News

Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Suami saya ni TERLALU BAIK..Terima kasih sebab kau hadirkan insan yang sempurna untuk perempuan yang tak layak untuk mendapatkan cinta dari lelaki ini ya allah.

Hi hide kan profile saya. Saya nak cerita pasal kesilapan saya...
Pertama sekali saya nak perkenal kan diri. Saya ni young mommy, anak nak masuk 2 dah.

 Suami saya ni TERLALU BAIK. Saya bangga dapat suami macam dia. Bila saya penat, dia masak, anak malam dia buat kan susu. Saya boleh kira pakai jari la berapa kali bila saya bangun malam untuk jaga anak. Sepenuh nya semua dia yang uruskan, untuk rezeki pulak walaupon saya tidak bekerja saya masih duduk rumah melayan phone sepanjang hari, dia pagi kerja, malam pula kerja demi membahagia kan saya dan anak anak.

 Hmm saya jujur.. Saya memang banyak sgt dosa dengan dia, selalu mendua kan dia, dan berapa banyak kali kantoi tapi dia masih maafkan. Setiap malam dia selalu tak lupa untuk bisik "saya sayang kan awak sampai bila bila" dan cium semua bahagia muka sebelom tidur. Dia anak yatim piatu, hanya ada saya dan anak je. Saya pula tk faham apa yang saya nak, masih lagi contact ex

. Walaupon suami saya cukup sempurna. Bahkan, kawan kawan saya pon puji suami saya. Saya sayang dia sebenarnya, siapa tak sayang suami. Tapi saya masih lagi rasa macam tak boleh nak stop dgn sikap "pergaulan bebas" saya mengaku saya banyak kawan lelaki, yg lebih dari kawan pon banyak, saya tak tahu skrg ni nak minta maaf dengan suami macam mana atas apa yang saya buat. Skrg saya dah rasa tiba masanya saya setia dengan suami...

Saya takut karma berbalik dekat saya balik. Suami tak pernah curang, walaupon sekali. Tak pernah la mmg takkan pernah. Sampai saya menjadi open bila ada perempuan add saya accept kan. Sbb saya tahu dia takkan melayan, kadang dia sendiri yang delete. 

Mesti kaurang semua tak percaya yang suami saya begitu setia. Sedangkan saya? Ya allah. Terima kasih sebab kau hadirkan insan yang sempurna untuk perempuan yang tak layak untuk mendapatkan cinta dari lelaki ini ya allah. Kau berikan la aku hidayah.... 😢

abang sanggup tinggalkan saya sebab janda anak 6,alasan abang nak zuriat sedangkan itu anak segera bukan darah daging sendiri

Salam admin.. Hidekan profile fb saya..
Saya cuma ingin meluahkan isi hati mengenai isu rumahtangga sy kini..mohon warta krt memberi nasihat...


Sya mengenali suami sy kerna kwn karib sy sekampung dgnnya. Ketika ct kuliah sy ikut kwn karib sy ke kampungnya krna abg sulung nya kahwin. Dari situ bermula perkenalan sy dgn suami...26/6 bertunang sehingga 2tahun..
Sungguh bahagia dlm tempoh pertunangan..sebulan sebelum kahwin lain dia.ditangkap polis kerna mengedar.ubat batuk..kerna cinta.dan yakin dia akan.berubah saya mulakan.semua barang kemas saya pakai.utk membayar jamin keluar.lokap..


Pengorbanan pertama sy.utk dia..tapi tiada erti bila dia mula bermain.cinta..
Kahwin juga akhirnya..dgn meriahnya
Saya menerima abang seikhlas tanpa mempersoalkan kemampuan abang. Saya terima abang walaupun saya budak u..bakal seorang Doktor..tamat kuliah Doktor kerja ku.
Tapi saya tidak pernah menganggap abang rendah.dari saya. Saya.cukup hormat.abang..memasak utk abang..


Bahagianya saat ini abang.sehinggalah saya dipindahkan ke Kelantan, abang masih kerja di Kuala Lumpur mulalah episod.duka kerna seksanya hidup berjauhan dgn abang.. saya cadangkan abang balik Kelantan sama2 kita.bukan bisness disini asalkan kita bersama..saya keluarkan modal bisnes abang..tapi abang mula berkawan dgn gu kaki ubat.batuk..ganja.
Menangis saya abang tengok abang sedut benda haRam di bulan puasa. Saya pendamkan hanya doa saya kirimkan agar abang.berubah...


Alhamdulillah abang berubah setelah saya jauhkan abang dari.mereka.semua...
Bisness lingkup..cari kerja lain, saya sentiasa sokong abang lakukan, sama ada dari.modal..tenaga..sehingga gugur kandungan saya tapi saya pendamkan utk sentiasa sokong kerja abang.
Saya cukup penat dgn kerja saya tp sentiasa sokong kerja abang asalkan abang bahagia.bersama saya.


Hari ini abang buang saya kerna zuriat. Abang kos perubatan rawatan kesuburan saya.utk mendapatkan.zuriat sy tidak.pernah mtk daripada abang..ingatkanlah kata2 saya ini abang, tenangkan yg abang..sedekah kan air mani abang utk.yg...doakan yg abang moga yg dapat mengandung zuriat.abang..kos perubatan.cukup mahal abang...


Satu sen yg tidak.minta dgn abang..tidak.cukup duit yg gadai barang kemas, jual ini.perkara biasa saya buat.
Pergi dapat kan rawatan seorang diri.sehingga dimarahi Doktor. Sedangkan saya pun Doktor abang.


Rumah tangga kita selalu dilanda badai kerna abang suka melayan betina gedik kerna betina2 ini tengokkan kereta.mewah sedangkan itu kereta saya abang. Abang bawa betina2 naik.kereta sy ke hulu hilir..saya berkerja naik motor.
Abang yang mengandung abang, tiada riak.gembira pun kerna abang mabuk cinta dgn janda anak enam. Mengapa.dia pilihan abang sedangkan janda itu.sudah.tuan lebih tua dari abang..anak ramai abang tak mampu nak tanggung.


Jawapan abang cukup menghina saya..dia sudah.ada bukti dia blh beranak..sedangkan awak sy nikah sbg ank dara..tiada bukti blh melahirkan anak..
Abang lupa ikhtiar saya utk mengandung kan zuriat abang..
Abang saya bawa abang.ibu mentua ke Mekah utk.menunaikan umrah..di dalam Masjidil Haram abang.bersumpah dan.berjanji tidak akan kahwin lagi.cukuplah saya isteri abang dunia akhirat..janji hanya di mulut..utk menyedapkan hati saya..tapi Allah Maha Mendengar abang.


Takutlah hukum Allah..
Hari ini abang telah ceraikan.saya kerna cinta.Abang.utk janda anak.enam..saya mengandung abang 14 tahun menanti nikmat ini..tapi abang hadiahkan saya.madu..talak 3..
Tiada ruang.utk kita..dan ank kita.rupanya. anak kita meninggalkan kita setelah.dilahirkan 


Hari ini.saya cukup menderita abang..semoga abang bahagia...carila reZeki sendiri abang.utk memelihara anak segera abang..jangan diminta dgn diri.ini lg..Abang tau saya terlalu baik utk abang..sampai hari ini saya masih hulurkan duit utk abang...
Berikanlah Aku kekuatan Ya Allah agar.redha dgn ketetapan Mu.


suami naik berang bila terlihat isterinya makan luar dengan jantan lain




(Video) 'Kata Pergi Breakfast, Tapi Kau Curang Dengan Lelaki Lain!' - Suami Serang Isteri & Kekasihnya


CHINA - Seorang lelaki bertindak menyerang isterinya dengan seorang lelaki yang dipercayai kekasih gelapnya selepas terserempak dengan mereka berhampiran dengan tempat kerja lelaki itu.

Suami yang berang itu lalu menarik baju isterinya dan menendang lelaki yang dipercayai sebagai kekasih isterinya.

Video berdurasi dua minit itu juga menunjukkan lelaki berkenaan menghubungi ibu mertuanya yang mengadu tentang kelakuan isterinya, selepas 'menangkap' pasangan itu di pasar tani, di tempat kerjanya.

Pada awal video menunjukkan, lelaki yang ditendang itu dilihat duduk mencangkung di tepi jalan dan kelihatan tompokkan darah di lantai berhampirannya yang dipercayai cedera selepas ditendang.

Lelaki yang berang itu sekali lagi meluru ke arah mangsa dan menendangnya sekali lagi tepat di bahagian muka menyebabkan si isteri menjerit dan cuba menghalang tindakan suaminya.

Berang melihat wanita itu cuba melindungi mangsa, si suami menarik baju isterinya sehingga mendedahkan bahagian belakang badannya. Wanita itu cuba melepaskan dirinya namun tidak berjaya.
Orang awam yang menyaksikan kejadian itu cuba menasihati si suami agar bertenang. Namun tidak diendahkan.

"Aku tak pernah pukul kau macam ini!" kata si suami yang kemudian menghubungi ibu mertuanya menggunakan telefon bimbitnya.

"Dia beritahu saya yang dia pergi kerja tetapi dia bersama dengan lelaki lain. Dia beritahu saya yang dia keluar awal pergi sarapan pagi, malah saya turut menasihatkannya agar minum lebih banyak air ketika sarapan pagi.

"Ibu patut tanya apa yang dia buat dengan lelaki ini di tempat kerja saya. Setiap hari saya tunjukkan kasih sayang dan berikan apa yang dia mahukan. Kenapa dia buat saya begini?" katanya kepada ibu mertuanya.


Si suami meminta isterinya bercakap dengan ibunya namun oleh kerana malu, si isteri enggan berbuat demikian. Si suami kemudian mengadu pada ibu mertua yang isterinya cuba bercakap dengan kekasihnya dan tindakan si isteri menyebabkan lelaki itu berang dan mula menjerit terhadap mereka.

Rakaman video terhenti apabila lelaki itu menyedari kejadian itu dirakam oleh orang awam. - The Reporter

http://www.thereporter.my/2016/10/video-kata-pergi-breakfast-tapi-kau.html

5 anak2 saya semua sudah berkahwin dan saya mempunyai 15 cucu..umur saya 60 tahun layakkah saya berkahwin no.2

*SAYA DALAM DILEMA..*
Nama saya Hj Sayuti. Kadangkala memang rasa Sayu Di Hati.. Umur 60 tahun. Sejak pencen 5 tahun yang lalu, saya banyak menghabiskan masa di masjid sahaja, maklomlah masa di kerja di Bank dulu asyik kerja kerja dan macam-macam lah..

Saya ke masjid untuk solat fardhu 5 waktu dan hadiri majlis2 ilmu. Itulah rutin harian saya sejak pencen untuk mencari bekalan akhir serta cuba cover mana dosa2 yang bnyk dahulu.
5 anak2 saya semua sudah berkahwin dan saya mempunyai 15 cucu. Hidup rasa cukup lengkap dengan tiada apa lagi tanggungjawab lain dan masa dapat di isi dengan aktiviti sendirian serta amal ibadat. Isteri juga sudah rehat sepenuhnya. Dah pencen semuanya.

Dikejiranan saya, 2 rumah sebelah rumah saya, tinggal seorang wanita yang telah kematian suami akibat kemalangan. Biarlah saya panggil dia sebagai Ani, yang berumur 39 tahun dan masih cun dan baik orangnya. Pagi2 beliau keluar bekerja dan menghantar anak2 kesekolah. Petangnya pula kedua dua anak beliau perempuan umur 11 dan 12 tahun mengaji dengan isteri saya. Selalunya isteri saya akan menyediakan makanan sehingga kedua kanak2 ini kenyang sementara menunggu ibu mereka balik bekerja. Biasanya Ani sampai rumah selepas waktu maghrib. Jem barangkali...

Saya sendiri juga jarang juga berbual dengan Ani, sehinggalah pada satu pagi Sabtu selepas kuliah di masjid yang mana Ani juga hadir. Tanpa saya duga Ani telah menyatakan hasrat untuk berkahwin dengan saya.
"Saya tahu Abang Aji terkejut, tapi Ani dah fikir masak2, anak2 Ani pun kenal dan baik dengan Abang Aji serta isteri abang. Ani ikhlas".

"Isteri abang pasti pengsan dengar ni"
"Kita kawin senyap2 je bang..." balas Ani meyakinkan.
Sejak pagi itu saya jadi tidak keruan. Apa patut saya buat? 

Ani memang janda menawan, ada kerjaya, ada kereta dan rumah sendiri. Tuah ayam nampak di taji, tuah org siapa yang tahu... dilemma...

Bantulah saya...😂😂
Ini soalan ramalan peperiksaan tahun ini..

Bincangkan kesan jangka pendek dan jangka panjang dan cadangkan cadang terbaik buat Hj Sayuti.. (markah 50%)

mangsa berusia 8 tahun yang sedang tidur ditetak bapanya dengan parang




MATARAM, INDONESIA - Seorang kanak-kanak berusia 8 tahun dibunuh bapa kandungnya sendiri, Jumaat lalu.

Dalam kejadian jam 12.00 tengah hari, suspek, Ahmad Subhan, 48, menghampiri anaknya, Muhammad Albani, 8, yang sedang tidur di ruang tamu lalu menetak leher mangsa dengan menggunakan parang menyebabkan mangsa maut serta merta.

Suspek kemudian memanggil isterinya yang tidur di dalam bilik dan mengatakan bahawa anak mereka sedang menangis. Melihat anaknya berlumuran darah, si ibu terus menjerit sebelum jiran datang membantu membawa mangsa ke hospital. Namun mangsa telah meninggal dunia.

Suspek juga dilaporkan pengsan selepas kejadian itu. Sebaik saja tersedar, suspek mengakui melakukan pembunuhan itu.

Susulan kejadian itu, suspek ditahan polis dan motif kejadian masih dalam siasatan.

Ketua Pesuruhjaya Polis Haris Dinzah berkata, suspek telah ditahan susulan kejadian itu dan masih dalam keadaan murung. Pegawai penyiasat masih belum dapat merungkai motif pembunuhan tersebut.
Lapor portal berita Indonesia, suspek yang menyesal dengan perbuatannya itu bagaimanapun mengaku berbuat demikian dalam keadaan sedar dan tiada mendengar sebarang bisikan suara yang mendorong kepada tindakannya itu.

Tempat mangsa berusia 8 tahun yang sedang tidur ditetak bapanya dengan parang | Foto - Netizen Indonesia


"Saya sakit hati, dia satu-satunya anak lelaki saya dan sayang sangat menyayanginya. Dia sering memaki saya dengan kata-kata kotor. Dia selalu berbuat demikian padahal dia masih kecil.

"Tidak pernah terfikir akan melakukannya (pembunuhan tersebut). Selama ini tak pernah juga memukulnya. Tetapi setiap nasihat yang saya berikan, selalu dibalas dengan kata-kata tidak sepatutnya yang membuatkan emosi saya adakalanya marah," kata suspek.

Suspek yang dikhabar kerap menjadi imam di masjid kampungnya, tidak menolak kemungkinan anaknya bersikap kurang ajar seperti itu berpunca dari pergaulan dengan rakan-rakannya. - The Reporter



http://www.thereporter.my/2017/02/saya-sakit-hati-dia-selalu-maki-saya.html






“Sumpah, kami tak buat apa-apa, saya cuma nak teman dia tidur sebab sering diganggu zzaka

sekadar gambar hiasan

Diganggu Saka ke Zak*r|“Sumpah, kami tak buat apa-apa, saya cuma nak teman dia tidur sebab sering diganggu saka arwah ibunya,” demikian penjelasan seorang duda ketika dicekup berkhalwat di rumah sewa pasangannya, di Bukit Kecil, di sini, hari ini.

Duda dua anak berusia 49 tahun ditahan selepas rumah sewa pasangannya yang juga janda anak dua, 36, diserbu sepasukan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) bersama tiga anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu, kira-kira jam 3.20 pagi.

Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama negeri, Datuk Wan Mohd Wan Ibrahim berkata, serbuan dilakukan hasil maklumat orang awam di sekitar kawasan berkenaan berkaitan tindak tanduk mencurigakan pasangan tersebut selama ini.

Katanya, sebelum ini, masyarakat di sekitar kawasan tersebut memerhatikan gelagat lelaki yang bekerja di sebuah bank di bandaraya ini sering berkunjung ke rumah sewa wanita itu pada waktu lewat malam terutama ketika orang nyenyak tidur.

“Duda itu mendakwa tujuannya sering ke rumah tersebut adalah semata-mata untuk menemani wanita itu yang takut tidur berseorangan kerana sering diganggu saka arwah ibunya.

“Dia mendakwa wanita yang hidup menjanda sejak dua tahun lalu ada menelefonnya sebelum itu meminta tolong datang ke rumah kerana terlalu takut dan disebabkan kasihan, dia mengambil keputusan pergi ke rumah itu,” katanya.

Wan Mohd berkata, lelaki itu turut mendakwa mengenali pasangannya yang bekerja sebagai peniaga di talian melalui media sosial ‘grup WhatsApp’ dan hubungan mereka hanya sekadar kawan.

“Lelaki tersebut turut mendakwa mereka hanya bersembang sambil menonton filem sebelum rumah terbabit diserbu pihak berkuasa,” katanya.

Jelasnya, pasangan berkenaan dibawa ke pejabat JHEAT untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 31 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 kerana berkhalwat.


http://eberita.org/diganggu-saka-ke-zakr/

"Dah tahu suami gaji RM800-RM1,000, janganlah beranak banyak," - Syazwani Sharan



GEORGETOWN - "Dah tahu suami gaji RM800-RM1,000, janganlah beranak banyak," demikian teguran dari seorang wanita bernama Syazwani Sharan di laman Facebooknya.

Syazwani yang mempunyai Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dari Universiti Sains Malaysia, memuat naik 'pandangannya' itu di laman Facebook semalam, mencetuskan pelbagai reaksi netizen yang majoriti tidak bersetuju dengan pandangannya yang dianggap tidak masuk akal berbanding jumlah netizen yang menyokongnya.

"Dah tahu gaji suami RM800-RM1,000, janganlah beranak banyak-banyak sampai 5-6 orang anak sehingga menyusahkan diri sendiri, makan minum tak cukup dan kemudian salahkan kerajaan.

"Zaman macam ini kalau gaji di bawah RM1,000 cukup sekadar seorang anak. Tak perlu sampai nak buat satu team anak. JAdilah bijak dalam merancang anak. Kita ambil kiraan simple sajalah:
Rumah: RM400
Transport: RM200 (Mungkin motosikal sahaja)
Bil air dan elektrik: RM200
Jumlah keseluruhan: RM800
Baki gaji: RM200

"Sebab itulah mereka makan nasi dan budu sahaja tanpa lauk. Sebab baki pun baru RM200 untuk makan. Amat membebankan untuk orang bergaji RM1,000 berkongsi makan untuk tujuh orang," katanya.


Menurut Syazwani lagi, kesan dari kualiti hidup yang negatif sedemikian akan menyebabkan peningkatan kes kecurian, rompakan kerana mereka terdesak mencari duit bagi menampung kos sara hidup. Selain itu, anak juga membesar dalam keadaan yang tidak sihat kerana kekurangan nutrisi akibat tidak mengikuti piramid makanan serta masalah sosial juga semakin meningkat kerana ibu bapa tidak sempat mendidik anak yang terlalu ramai.

Justeru, Syazwani menyarankan bahawa kerajaan perlu menggubal undang-undang yang menetapkan satu keluarga hanya dibenarkan mempunyai seorang anak sahaja.

"Kerajaan perlu menggubal undang-undang satu keluarga limit satu anak sahaja. Selain itu, kawal nafsu atau makan ubat perancang.

"Kalau nak anak ramai, carilah kerja yang lebih bagus dari sebelumnya agar senang menanggung anak atau buat dua kerja dalam satu masa. Malah, isteri juga perlu bekerja," jelasnya.



Sementara itu, netizen menganggap cadangan Syazwani mengikut langkah menghadkan kelahiran anak seperti yang pernah dilaksanakan oleh China suatu ketika dulu adalah kurang cerdik dan mundur.

Selain itu, netizen mendakwa Syazwani sengaja mencari perhatian dengan cara yang tidak betul. - The Reporter




Akim Ahmad, Stacy Selamat Timang Anak Sulung-tahniah




Baru sahaja melahirkan bayi perempuan beberapa hari lalu, menerusi perkongsian di laman Instagram, Akim Ahmad telah mendedahkan nama puteri sulungnya iaitu, 


Eshaal. Pengumuman itu dibuat apabila Akim memuat naik gambar yang menunjukkan nama, Eshaal binti Afiq Hakim.





Terdahulu pada Jumaat lalu, pasangan Stacy dan Akim telah selamat menimang cahaya mata sulung mereka iaitu bayi perempuan. Perkongsian menerusi laman sosial itu membuatkan ramai yang gembira dengan kelahiran itu, selain menerima ribuan ucapan tahniah daripada peminat.

Bertambah meriahlah keluarga kecil Akim dengan kehadiran bayi baru mereka, selain dilengkapi dengan seorang anak angkat yang dibela Stacy, Beyya sejak dari kecil. Bak kata orang semakin ramai cahaya mata, semakin murah rezeki yang mendatang di masa depan. (rtky/w)




http://www.rotikaya.com/akim-ahmad-stacy-namakan-anak-eshaal/

Sekitar Sambutan Birthday Pertama Anak Eina Azman




Selamat menimang cahaya mata pada 19 Februari tahun lalu (2016), kini usia cahaya mata kembar Eina Azman dan juga suami, Karl Kareef dan Arianna Aubrey genap satu tahun. Bagi meraikan mereka, sebuah majlis sambutan hari lahir telah diadakan di sebuah hotel di ibu kota.



Majlis yang diadakan dengan cukup meriah itu juga turut dihadiri oleh saudara mara, teman rapat serta barisan rakan selebriti yang lain. Apa yang pasti, majlis bertemakan Hawaii tersebut terserlah kemeriahannya.

Malah perkongsian gambar mereka di Instagram turut mendapat perhatian peminat di atas kecomelan pasangan kembar tersebut malah ada juga peminat yang mengimpikan kehidupan seindah Eina Azman.

Apa pun, semoga keluarga ini akan terus kekal bahagia dan dipermudahkan segala urusan. Kami kongsikan dengan anda beberapa keping gambar sepanjang majlis tersebut berlangsung. Enjoice!





berstatus suami orang, dia seorang ustaz, mula2 kenal dah tahu otak dia memang kotor.. borak about s*x



Assalamualaikum admin.. tolong hide name saya ye..
saya nak buat 1 confession, saya ada kenal seorang lelaki.. 

berstatus suami orang, dia seorang ustaz, mula2 kenal dah tahu otak dia memang kotor.. borak about s*x, tetapi dia seorang ustaz dan selalu bagi ceramah2 agama.. post Facebook semua bajet alim..

 saya dah jumpa dia, keluar dengan dia pegi makan, jalan2 shoping,tengok wayang dan end up sampai checkin hotel.. kami sampai terbuat hubungan yang terlarang d sebabkan pujuk rayu dia.. memang x di nafikan layanan dia sangat2 baik, pandai layan perempuan sebab 2 mgkin suami orang sentiasa menjadi tarikan perempuan zaman sekarang 

sekarang saya rase sangat menyesal, sebab saya tahu d belakang saya pun dia buat benda yang sama dia buat kat saya pada orang lain, bertopengkan wajah alim, bertopengkan status seorang ustaz, bertopengkan post2 agama kat fb walhal dialah perosak perempuan, dengan modus operandi yang same dia akan memerangkap perempuan.. saya x tahu dah berapa ramai dah terjebak dengan dia..n i was one of them 

so kepada semua,just nak pesan jangan terlalu percaye pada luaran seseorang.. kepada isteri2 d luar sana, sentiasalah pantau suami anda, jangan ssmpai ketagih "makan luar" kepad asang ustaz, incase u TERBACA benda ni i nak pesan pada u, x selamanya benda terkutuk yang u buat orang xkan tahu, jangan sampai i viralkan gambar2 u, u ade ank pmpuan,

 semua belajar agame kot.. jangan smpai 1 hari nti ank u pula d rosakkan sama seperti u rosakkan anak orang.. bertaubatlh n insaf, umur pun x lame lagi nk masuk 5s kn? dose saya biar saya tebus sndiri,pintu taubat x penah ttutup

Saya Terlanjur Dengan Seorang Duda Muda Umur 23tahun Sampai Saya Mengandung

Saya ibu muda Berumur 24thn ada Anak 1 orang,

masalah Saya Ni Tak La Jugak besar sangat...

Masa Umu2r Saya 16 Tahun Saya Terlanjur Dengan Seorang Duda Muda Umur 23tahun Sampai Saya Mengandung,Masa Saya Mengandung c Duda Lari Kan diri Tidak Mau Bertangungjawap...

Sampai 1 masa Saya Sendirian melalui Hari masa mengandung Saya Perantau Berkerja di Kota Raya Tiada Family Semua Fmly Di kg...saya teruskan Juga Kandungan Saya Sebab Saya Takut Kalau Kasih Gugur c duda suruh saya kasih gugur tapi Saya Tidak mahu, saya berkerja kedai biasa untuk sara hidup saya sendiri..

sebab family saya tidak tahu saya mengandung, kadang saya try cari c duda untuk minta duit makan sahaja Tapi dia langsung tidak peduli kan saya...perut saya masuk 5bulan syaa di berentikan kerja sebab majikan takut ambil orang mengandung, saya tiada kerja bilik sewa tidak mampu bayar saya tumpang bilik kawan2 sehari saya tido tempat kawan lain sehari saya tido di masjid..kadang saya mandi di tandas awam balik rumah kawan tukat baju sahaja..

.saya malu juga kadang2 saya duit makan sehari tidak makan...saya buat keputusan selepas saya melahir kan anak saya saya kasih sama orang yang betul2 perlu kan anak..sebab saya tidak mampu sara hidup anak saya kalau lahir nanti...1hari tu saya pergi berklinik tapi saya di suruh pulang makan dulu baru bole ambil darah..tapi saya keluar tu klinik saya menangis sepanjang jalan sebab tiada duit beli makan...ada 1org staff nurse ni ikut saya dari belakang dia ingin belanja saya makan saya pun ikut la..

.dia tanya kalau saya ada malasah saya cakap tiada tempat tinggal tiada duit...terus saya cakap direct sya mau bagi anak sya sama orang sebab tidak mampu juga bila suda bersalin..staff nurse ni suruh saya tunggu di luat klinik sampai dia habis kerja...saya tunggu la,dia bawa saya balik rumah dia jaga saya sampai bersalin...ipar dia orang johor ambil anak saya kebtulan suda 10tahun kawin tiada anak saya dengan iklas hati kasih anak saya...

sampai pantang saya di jaga..lepas tu saya keluar rumah cari kerja sendri, Selepas 3tahun berlalu saya terjumpa balik dengan c duda ni saya terjumpa dia ni dia baru lepas putus sama gf dia tapi mereka ada anak... dia rujuk balik dengan saya ntah apa syaitan naik kepala saya saya setuju...kami nikah 2tahun lalu belum ada anak smpai skg..skg ni perangai dia macam anjing...selalu cakap saya bodoh orang miskin sial..cakap bapa saya pukima selalu hina keluarga saya ..

.kadang dia cakap suruh saya jual badan dapat duit lagi kerja malam...dia cakap banyak2 perempuan dalam hidup dia sya pembawa sial paling tidak cantik paling miskin paling bodoh... kadang dia sampai tangan saya lawan balik... yang saya tidak tahan dia selalu hina keluarga saya orang miskin tidak sedar diri...saya heran kenapa dia suka cakap benda tidak bagus...

kadang2 saya mahu lari sahaja dari hidup dia saya tidak tahan hari2 marah saya... sebenarnya perkahwinan saya ni saya tidak redha...kalau bole saya nak saja bercerai...terima kasih...sudi baca

,tiba-tiba ada budak dok berlari main tepi teksi aku, terkejut aku.Rupanya bapak dia kat belakang tengah meliar mata cari tin


#⃣Tengah melayan Black Sabbath kat depan zouk,tiba-tiba ada budak dok berlari main tepi teksi aku, terkejut aku.Rupanya bapak dia kat belakang tengah meliar mata cari tin.Jam 5am budak-budak ni patut duduk di rumah,tidur.aku pun interview bapak dia.

Bapaknya nama Syukri, pencari tin sepenuh masa.Tinggal di Block B ,no.62 Flat Sri Johor,Cheras. RUMAH SATU BILIK. Ada 6 orang anak, ada yang bersekolah menengah dan rendah. Mendapat bantuan bulanan berupa barangan dapur dari JKM dan Baitulmal beri bantuan ringgit berjumlah lebih kurang rm350 sebulan.Jadilah lepas bayar sewa rumah dan barang dapur katanya. 

Kalau ada siapa-siapa yang nak menyumbang,bolehlah terus ke alamat tersebut.Maklumat yang aku ambil ni aku dah mintak izin dari abang Syukri.Aku cakap mungkin ada kawan-kawan aku nak menyumbang. 

................................................................................
Janganlah kita rasa derita kalau sehari dalam sebulan kita tak dapat bawa anak-anak makan McD atau KFC.Kalau kita susah,sentiasa beringat ada orang lagi susah dari kita.

................................................................................
walaupun teksi tak pernah habis kena kecam,kena hina tapi aku tetap suka kerja sebagai supir teksi. Atas jalan raya ada macam-macam cerita, setiap lorong ada macam-macam warna,aku kutip..
Kredit : Hasmuhaimin Din Gulam
#blackcobra

TAKZIAH kepada keluarga remaja dalam kemalangan ngeri ini- kereta rempuh kumpulan 20 buah basikal

Lapan Maut Empat Lagi Parah
03:30 18/02/17 JOHOR BAHRU , Laporan Awal Kemalangan Yang Melibatkan Sebuah Kereta Merempuh Sekumpulan Remaja Berbasikal Di Jalan Lingkaran Dalam Menghala Ke Dataran Bandaraya Johor Bahru Bersebelahan Tanah Perkuburan Mahmoodiah. 

Sebuah Kereta Jenis Nissan Almera Yang Dipandu Seorang Wanita Berbangsa Cina Itu Yang Datang Dari Arah Petronas Lingkaran Dalam Merempuh Sekumpulan Remaja Berbasikal Yang Berada Dibahu Jalan ,

 6 Maut Ditempat kejadian Manakala 6 orang lagi Telah dikejarkan Ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) Dan 2 Orang Remaja Telah Meninggal Semasa Dikejarkan Ke Hospital dan 4 lagi Parah. Kesemua Mangsa Yang Maut Telah Dihantar ke Bilik Mayat (HSA) Untuk Dibedah Siasat.


Manakala Wanita Tersebut Telah Direman untuk Disoal Siasat.
========================== #Johor
AL-FATIHAH
Kemalangan kereta rempuh kumpulan 20 buah basikal di Johor Bahru sebentar tadi, berita tak rasmi 6 meninggal dunia tempat kejadian.

Inilah Makhluk yang Menghuni Bumi Sebelum Adam Menurut Al Quran yang pasti ramai tidak tahu!!






Bumi tempat kita berpijak usianya sudah milion tahun. Sebelum akhirnya diduduki manusia pertama yakni Adam, bumi menurut ahli tafsir sudah dihuni oleh beberapa makhluk sebelum Adam. Berkenaan dengan penciptaan Adam, kebanyakkan ulama Islam percaya bahawa Adam dan Hawa telah dicipta dengan lengkap di Surga. Mereka kemudiannya dihantar ke bumi setelah memakan buah yang terlarang. Keturunan mereka mengisi populasi bumi dan bermulalah sejarah manusia.

Manurut ahli tafsir pada saat bumi berumur lapan ribu tahun, keadaanya masih kosong.Di sini sudah terdapat banyak biji sawi putih. Kemudian Allah SWT menciptakan seekor unggas yang bernama Tabirunnasar. 


Allah SWT berfirman kepada-Nya : Hai unggas tabirunnasar, makanlah olehmu biji sawi itu. Apabila habis biji sawi itu, engkau akan kumatikan.
Sang unggas pun memakan biji-bijian itu. Namun, cara memakannya diatur: pertama, sehari satu biji yang dimakan. Setelah semakin berkurang, maka kini dimakannya hanya satu biji sebulan. Biji sawi itu semakin berkurang saja.
Oleh kerana begitu takutnya terhadap kematian, maka sang unggas hanya memakan satu biji dalam setahun. Namun, akhirnya habislah biji-biji sawi itu. Tabirunnasar pun akhirnya mati.


Setelah kematian tersebut, Allah SWT menciptakan makhluk lain sebagai penghuni bumi, iaitu tujuh puluh orang lelaki. Namun tidak semuanya diciptakan sekaligus, melainkan satu persatu Allah SWT menciptakannya. Apabila seorang meninggal, maka diciptakan yang lain.
Masing-masing dari mereka berumur 70.000 tahun. Konon, setahun pada masa itu sama dengan seribu tahun pada masa sekarang. Apabila telah mati tujuh puluh lelaki itu, kemudian Allah ciptakan Jin.


Allah berfirman " Dia menciptakan jin dari nyala api." ( Q.S. 55 : 1 )
Sebagian dari jin-jin itu ada yang berkaki empat,berkaki dua, dan ada yang terbang. Kemudian Allah SWT mengutus salah seorang di antara mereka yang bernama Yusuf untuk memberikan pengajaran ilmu dan syariat agama.
Namun, jin-jin itu banyak yang mendustakan ajaran-ajaran tersebut yang menyebabkan Allah SWT mematikan semuanya. Penghuni bumi berikutnya adalah suatu makhluk yang berpasangan. Rupanya seperti binatang. Keluar dari dalam neraka. 


Binatang itu pun beranak, dan anaknya dinamakan dengan AZAZIL. Setelah cukup besar, Azazil mulai melakukan peribadatan kepada Allah SWT seribu tahun lamanya. Setelah itu, Allah SWT mengangkatnya ke langit pertama.
Selama seribu tahun, di sini pun ia tekun beribadah. Allah SWT menganugerahkannya sayap yang terbuat dari manikan yang hijau. Dengan izin-Nya maka terbanglah ia ke langit kedua.


Seribu tahun lamanya pula ia beribadah. Demikianlah, pada tiap-tiap lapisan langit ia beribadah selama seribu tahun lamanya, hingga ke lapisan langit ketujuh.
Sementara itu, di bumi saat itu sudah ada penghuni lainnya, iaitu dari bangsa jin yang bernama JANNA. 70000 tahun lamanya hingga lahir anak cucunya. Kata ahli tafsir yang lain, lapan belas ribu tahun mendiami bumi yang kemudian menjadi sombong dan kufur. 


Allah SWT pun mematikan Janna. Sebagai gantinya adalah yang bernama BANUNAL JANNA. Ia mendiami bumi selama lapan belas ribu tahun lamanya. Ia juga dimatikan oleh Allah SWT.


Sementara itu, di atas langit sana, Azazil bersama para Malaikat masih khusyuk beribadah. Azazil menjadi penghulu para malaikat selama tujuh ribu tahun lamanya dalam beribadah. Hingga pada satu waktu, Azazil mengajukan suatu permohonan kepada Allah SWT, katanya :


Ya tuhanku,tujuh ribu tahun hamba-Mu ini berbuat kebaikan pada-Mu dalam tujuh lapis langit ini. Jikalau dianugerahkan oleh-Mu, hamba-Mu mohon hendak turun ke bawah ke langit keenam,berbuat kebaikan kepada-Mu.
Pergilah engkau ! tegas Allah SWT.


Turunlah Azazil atau iblis itu bersama tujuh ratus Malaikat pengiringnya ke langit keenam. Setelah merasa cukup, ia pun memohon izin lagi kepada Allah SWT agar diturunkan ke langit kelima. Di langit kelima pun ia memohon diturunkan ke langit yang di bawahnya, dan demikian seterusnya hingga sampai mereka di langit dunia.
Di langit dunia, Azazil atau iblis mengajukan suatu permohonan pula: Ya Tuhanku, hambamu hendak memohon turun ke bumi dengan para malaikat. Bahawasanya hamba-Mu hendak beribadah kepadamu di bumi itu.


Ya Tuhanku, betapa Bananul Janna telah banyak berbuat kerosakan di muka bumi. Anugerahkanlah atas hamba-Mu ini bersama para malaikat berbuat kebaikan ke hadirat-Mu di muka bumi itu.


Allah SWT pun mengabulkan permohonan Azazil itu. Diturunkanlah ia bersama tujuh ratus Malaikat yang mengiringnya untuk beribadah di muka bumi, setelah sebelumnya Banunal Janna dimatikan kerana banyak berbuat kerosakan.
Setelah lapan ribu tahun lamanya beribadah, Iblis mencuba mengemukakan ungkapan hatinya bahwa di muka bumi inilah ia begitu serasi dan selesa, dan tidak ada tempat lain yang membuatnya demikian serasi.
Dan memohon agar selamanya ia berada di muka bumi untuk berbakti kepada Allah SWT. Sampai pada satu waktu, Allah SWT berkehendak menurunkan suatu keterangan kepada Azazil.


Firmannya : Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para Malaikat: Sesungguhnya Aku hendak menjadikan khalifah di muka bumi.(Q.S. 2: 30).
Mendengar firman tersebut, Iblis menjadi berduka, disebabkan dengkinya. Mereka (para Malaikat ) pun bertanya kepada Allah SWT mengenai siapa yang akan menjadi khalifah itu. 


Adam namanya, jawab Allah SWT. Mereka berkata ,Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerosakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau.
Allah SWT berfirman : Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang engkau tidak ketahui.(Q.S. 2 :30)




“Mereka mengikat kami di katil dan merogol kami secara bergilir-gilir,” kata Habiba






Teknaf (Bangladesh: Cerita mengenai dirogol beramai-ramai yang dialami Habiba dan adiknya hampir sama dengan pengalaman yang diceritakan oleh ribuan pelarian Rohingya yang melarikan diri ke Bangladesh untuk mengelak kekejaman tentera Myanmar.

“Mereka mengikat kami di katil dan merogol kami secara bergilir-gilir,” kata Habiba yang kini berlindung dengan sebuah keluarga pelarian Rohingya, beberapa kilometer dari sempadan Bangladesh-Myanmar.

“Kami hampir kebulur di sini. Tetapi, tidak ada orang yang akan datang untuk membunuh atau menyeksa kami,” kata abangnya, Hasil Ullah.

Habiba dan adiknya, Samira, 18, berkata, mereka dirogol tentera Myanmar di kediaman mereka di Kampung Udang. Askar Myanmar itu kemudian membakar rumah berkenaan.

“Mereka membakar kebanyakan rumah, membunuh beberapa orang, termasuk bapa kami dan merogol gadis muda,” kata Habiba yang bersetuju menggunakan nama sebenarnya dalam wawancara itu.

“Seorang askar memberitahu kami supaya meninggalkan kampung atau mereka akan membunuh kami jika menemui kami sekali lagi. Mereka kemudian membakar keluarga saya,” katanya.

Dakwaan meluas mengenai kekejaman tentera Myanmar meningkatkan kebimbangan mengenai rancangan penghapusan etnik Rohignya oleh kerajaan negara itu di Rakhine.

Kekejaman itu memaksa ribuan penduduk Islam Rohingya melarikan diri.

Hashim dan adiknya melarikan diri selepas membawa wang simpanan keluarga berjumlah kira-kira RM1,700 dan berjalan menuju Sungai Naf yang memisahkan selatan Bangladesh dengan negeri Rakhine.

Mereka bersembunyi di kawasan bukit bersama ratusan keluarga Rohingya lain sebelum menemui seorang pemilik bot yang bersedia membawa mereka menyeberang sungai itu.

“Dia mengambil semua wang kami dan meninggalkan kami di sebuah pulau berhampiran sempadan,” kata Hashim.

Sementara itu, ribuan umat Islam di beberapa negara semalam mengadakan tunjuk perasaan mengecam kekejaman tentera Myanmar.

Sambil melaungkan slogan ‘Henti pembunuhan Muslim Rohingya, ribuan penduduk Bangladesh berarak di Dhaka. Tunjuk perasaan juga diadakan di Bangkok, Jakarta dan Kuala Lumpur.

http://www.hmetro.com.my/node/184767
Back To Top