My News

Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

3 Kelahiran Perak Yang Ada Gelaran Raja



Tiga individu kelahiran Perak ini sering dijadikan bahan ketawa dan jenaka di media sosial facebook. Mereka masing-masing memegang gelaran Raja yang berlainan kategori iaitu Raja report Polis, Raja Bomoh Sedunia dan Raja (Sultan) Melaka. Ketiga-tiga individu ini cukup terkenal bukan sahaja di seluruh Malaysia malah mungkin juga diseluruh dunia kerana isu-isu kontroversi yang dicetuskan oleh mereka sendiri dan disebar ramai.

raja report

Siapa yang tak kenal dengan Raja Report Polis di Malaysia ini? Abdul Rani Bin Kulup Abdullah merupakan seorang pesara tentera yang dilahirkan pada 10 Mac 1955 dan juga merupakan anak kelahiran negeri Perak. Beliau cukup terkenal dengan gelaran Raja Report Polis kerana beliau merupakan orang yang paling banyak iaitu melebihi 1,000 laporan polis yang dibuat olehnya di dalam Malaysia ini. Penggunaan #kipidap yang kian menular di media sosial juga adalah berasal daripada sebutan keep it up daripada beliau yang bersahaja.

raja bomoh

Ibrahim Mat Zin yang berasal dari Teluk Intan, Perak digelar sebagai Raja Bomoh Sedunia secara sukarela tampil ke hadapan untuk membantu pasukan keselamatan mengesan pesawat MH370 yang hilang pada 8 Mac 2014 yang lalu. Beliau mula dikenali ramai sejak pada hari itu dan sering menjadi bahan jenaka di media sosial facebook. Raja Bomoh Sedunia yang berumur lebih 80 tahun ini juga mempunyai gelaran lain iaitu Datok Mahaguru Ibrahim Mat Zin atau Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP dan mempunyai pengalaman dalam bidang bomoh selama lebih 50 tahun.

raja melaka

Berikutnya adalah berkenaan dengan Raja (Sultan) Melaka. Raja Noor Jan Shah Ibni Al-Marhum Y.A.M. Raja Tuah Shah dilahirkan pada 25 disember 1975 yang berasal dari Ipoh, Perak pula dikenali ramai disebabkan tuntutan beliau untuk ditabalkan sebagai Sultan Melaka. Hal ini kerana beliau menegaskan bahawa beliau adalah pewaris sah untuk takhta kesultanan Melaka dan Perak. Dikatakan, beliau juga mendapat pengitirafan daripada Mahkamah keadilan antarabangsa (ICJ) sebagai pewaris takhta yang dituntut.

Itulah 3 individu yang merupakan anak kelahiran Perak yang ada gelaran raja dan popular di media sosial facebook.



http://www.orangperak.com/3-kelahiran-perak-yang-ada-gelaran-raja.html





lelaki yang mengaku dirinya ‘nabi’ meminta pengikutnya meminum minyak pelincir enjin


sekadar gambar hiasan


SEORANG lelaki yang mengaku dirinya ‘nabi’ dalam kalangan penganut Kristian, mencetuskan kontroversi apabila meminta pengikutnya meminum minyak pelincir enjin untuk ‘diselamatkan atau sembuh daripada penyakit’.

Bongani Maseko yang mengetuai pertubuhan agama, Breath of Christ Ministries di Daveyton, Afrika Selatan, mengaku menggunakan minyak pelincir enjin untuk diberikan kepada pengikutnya walaupun ada pihak mendakwa dia hanya menggunakan botol yang diisi dengan air biasa.

Malah lebih mengejutkan, ramai pengikut Maseko sanggup meminum cecair berkenaan walaupun mengandungi bahan toksik yang membahayakan kesihatan.

“Memang benar saya gunakan minyak pelincir dan saya tidak menjalankan kajian yang membuktikan tentang bahaya meminum cecair tersebut.

“Apa yang penting adalah kepercayaan kepada kuasa Tuhan,” katanya.
Advertisements

Ditanya sama ada dia memberikan sukatan tertentu, Maseko berkata, dia hanya menuang minyak itu ke dalam mulut pengikutnya.

“Saya tidak perlu menyukat.

“Mereka sendiri tampil ke depan dan sanggup meminum cecair berkenaan,” katanya.

Bagaimanapun tidak dapat dipastikan sama ada pihak berkuasa Afrika Selatan memandang serius perkara tersebut. – Bernama
http://www.malaysiastylonews.com/162738/lelaki-mengaku-nabi-ajar-pengikut-minum-minyak-pelincir/


laporan kes kanak-kanak diikat dipercayai didera di sebuah taska di Bangi

Cuma nak btau....kalau kita ikat org yg buat ni balik mcm mn...? Setuju tak"
#Polis terima laporan kes kanak-kanak diikat di taska

KUALA LUMPUR - Polis mengesahkan menerima laporan berkenaan gambar tiga kanak-kanak yang diikat dipercayai didera di sebuah taska di Bangi dekat sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Othman Nanyan berkata, polis masih menjalankan siasatan berhubung kejadian serta kesahihan gambar itu.
"Saya sahkan laporan polis telah diterima hari ini (daripada orang awam) dan gambar yang ditularkan itu dalam siasatan," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Beliau berkata, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001.

Gambar yang memaparkan tiga kanak-kanak diikat kaki, tangan serta mulut yang didakwa berlaku di sebuah taska di Bangi itu, tersebar di laman sosial hari ini. - Bernama

TAK SAMPAI 40 HARI SUAMI PERGI-meratapi pula pemergian anak sulungnya yang maut setelah dirempuh sebuah kereta


INNALILLAHWAINNAHIROJIUN😔😔😔😔

TAK SAMPAI 40 HARI SUAMI PERGI

KUALA KURAU ~ Tidak sampai 40 hari kematian suami tercinta, kini seorang balu meratapi pula pemergian anak sulungnya yang maut setelah dirempuh sebuah kereta ketika sedang menghantar adiknya menunggu bas sekolah di Kilometer 7, Batu 7, di sini pagi tadi.

Lebih memilukan, keadaan anak keduanya yang membonceng motosikal turut difahamkan mengalami kecederaan parah akibat kemalangan itu.
Ibu mangsa, Fauziah Abdul Rahman 43, berkata, sekitar jam 6.00 pagi, anak sulungnya Mohamad Hafeez Mohd Jais,18, keluar dari rumah menghantar seorang adiknya Nurul Hafiza Mohd Jais,16, ke hadapan simpang Kampung Parit Tok Kip untuk menaiki bas sekolah.

Menurutnya, riak wajah anak sulungnya yang sedang menunggu keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia(SPM) itu berbeza daripada biasa dan tidak ceria sebelum pergi menghantar adiknya dengan menaiki sebuah motosikal.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Omar Bakhtiar menegaskan kejadian dipercayai berlaku jam 6.20 pagi setelah mangsa yang menaiki motosikal jenis Honda Wave bersama adiknya, dirempuh sebuah kereta Proton Wira.

Menurutnya, mangsa difahamkan hendak membelok ke kiri jalan selepas keluar dari simpang kampung berhampiran Masjid Batu 7, Parit Tok Kip di sini.
"Sewaktu tiba di lokasi kejadian, sebuah kereta dipandu seorang pekerja kilang wanita berusia 24 tahun, dikatakan tidak sempat mengelak, merempuh motosikal mangsa secara berhadapan sebelum menyeret motosikal mangsa ke arah jalan bertentangan.

"Mangsa maut di lokasi kejadian dan dibawa ke Hospital Parit Buntar untuk bedah siasat, manakala adiknya mengalami patah tulang bahu kanan serta beberapa kecederaan lain, turut dirawat di hospital sama," katanya.

👇KEADAAN PEMANDU KERETA YANG TRAUMA SELEPAS MELANGGAR MOTORSIKAL DINAIKI MANGSA & ADIKNYA.FOTO BERSAIZ KECIL ARWAH MOHAMAD HAFEEZ MOHD JAIS

lelaki hanya berpoligami kerana ZAKAR bukannya ZIKIR-Asiah Abd Jalil


sekadar gambar hiasan

KUALA LUMPUR – Satu status menjadi viral di laman Facebook apabila seorang pengguna Facebook memuat naik status yang mempertikaikan tujuan sebenar lelaki berpoligami.



Wanita terbabit yang menggunakan nama Asiah Abd Jalil, mendakwa lelaki hanya berpoligami hanya disebabkan nafsu semata-mata dan bukannya kerana takutkan Allah.



“Lelaki yang berpoligami ni rata-ratanya sebab zakar (nafsu), bukan sebab zikir (takutkan Allah) pun. Sebab tu mereka pilih isteri kedua lebih teliti berbanding masa pilih isteri pertama dulu,” katanya dalam komen di Facebook.



Komen tersebut dimuat naik setelah status beliau mengenai poligami perlu dihapuskan kerana sudah tidak relevan dengan budaya masyarakat sekarang.



“Amalan poligami patut dihapuskan, walaupun dibenarkan dalam Al-Qur’an, kerana ia sudah tidak sesuai dengan konstruk sosial masyarakat zaman sekarang.



“Sama seperti sistem perhambaan yang telah dihapuskan, walaupun dibenarkan dalam Al-Qur’an, kerana ia sudah tidak sesuai dengan konstruk sosial masyarakat zaman sekarang,” ujarnya.



Beliau juga turut memberi cadangan bahawa poligami perlu diharamkan melalui komen yang dibalas di status berkenaan.



” Haramkan saja poligami. Islam tidak gah pun kerana poligami. Malahan agama lain memandang rendah pada kita kerana amalan tersebut,” katanya.



Dalam pada itu, status berkenaan menarik perhatian netizen dan rata-rata daripada mereka tidak berpuas hati dengan status berkenaan.



“Konstruk yg bagaimana? Hamba jelas sebab ia menakluk kemerdekaan manusia. Hamba dihapus oleh Quran dan Hadis. Lalu poligami nak dihapus atas nas mana?” kata Nabieh Rahmat.



“Inilah kalau orang bercakap xpakai akal dengan baik dan pikir ikut logik akal diri sendiri, inilah padahnya,” ujar Muhamad Husaini Husin. – SuaraTV



KERANA KEMISKINAN-mayat anak di angkut seperti barang diatas kenderaan pick up yang hanya ditutup dengan payung.



Kalaulah Pihak Hospital Pinjamkan Ambulan Mungkin Anak Saya Masih Hidup| Kata Atikah  mengenangkan nasib malang yang menimpa dirinya dan suami Arifin ketika jenazah anak mereka Desri Ratna Sahara di angkut seperti barang diatas kenderaan pick up yang hanya ditutup dengan payung.

Video yang tersebar di media sosial berkenan di muat naik oleh Trimo Nyawang Kokadohan yang berlaku di tasik malaya jawa barat,menurutnya Ratna Sahara meninggal dalam perjalanan kehospital menggunakan kereta pick up karena tidak mampu membayar Ambulance.

Dalam video si ibu meraung berguling guling di tepi jalan,sementara ayahnya hanya duduk diam disebalah jenazah anaknya seolah menyalahkan takdir kehidupannya.

Menurut sumear pada awalnya Ratna Sahara mengalami demam panas pada 14 /17 dan dibawa kehospital berhampiran kampung mereka ,namun karena semakin teruk,pihak hospital itu menyarankan agar membawa Ratna kehospital besara Tasikmalaya untuk pemeriksaan lanjut.

Hanya karena karena tidak ada duit,pihak hospital berkenan enggan memberikan kerja sama untuk menghantar Ratna yang dalam keadaan tenat,kedua orang tua ratna terpaksa menyewa sebuah kenderaan jenis pick up untuk mengankut anaknya,tapi sayang dalam perjalanan Ratna menghembuskan nafas terakhir.

Akibat daripada postingan itu,natizen masing masing meluahkan rasa kecewa,hingga mereka membuat andaian,kalau saja pihak hospital berkenan mahu memberikan kerja sama,kemungkinan besar gadis malang itu masih bisa diselamatkan.


http://eberita.org/kalaulah-pihak-hospital-pinjamkan-ambulan-mungkin-anak-saya-masih-hidup/

Kakak Lacur Adik Berusia 6 Tahun Bayar Hutang Pada Rakan





Kakak Lacur Adik Berusia 6 Tahun Bayar Hutang Pada Rakan|Hanya karena ingin membayar hutang kepada rakan,seorang kakak sanggup melacurkan adik sendiri yang masih berusia 6 tahun.

Tidak diketahui identiti wanita berkenan dengan jelas,namun percakapan kakak mangsa dan rakannya telah tersebar dilaman media sosial melalui sebuah group .forums.hardwarezone.com.sg
Lelaki yang memuat naik percakap tersebut adalah darien,tanpa segan silu menceritakan pengalamannya merogol seorang kanak kanak berusia 6 tahun.

Duren berkata bahwa rakannya mempunyai sejumlah hutang padanya.

“dia mempunyai hutang,dan aku pada awalnya bergurau saja jika ia bersedia melakukan sesuatu sebagai gantinya”

“aku bergurau kira kira boleh atau tidak aku menyetubuhi adiknya,ternyata ia setuju”tulisnya.

Lebih menyakitkan hati apabila kakak mangsa turut memberikan tips kepada duren bagai mana cara melakukannya.

Katanya kakak mangsa memberikan adiknya itu obat tidur sebelum disetubuhi duren.

Tidak cukup disitu duren turun memuat naik gambar dan menceritakan bagaimana pengalamannya ketika menyetubuhi kanak kanak malang berkanan di dalam group tersebut.

Bagaimana pun ahli group berkenan telah mengecam duren sebagai Pedofilia dan beberapa di antara mengugut akan melaporkan kejadian itu kepada pihak polis.

http://eberita.org/kakak-biarkan-adik-berusia-6-tahun-disetubuhi-rakan/

Gadis 15 Tahun Dedah Kejadian Mengerikan Saat Dirogol Lelaki Pengamal Ilmu Hitam






Gadis 15 Tahun Dedah Kejadian Mengerikan Saat Dirogol Lelaki Pengamal Ilmu Hitam|Sepasang suami isteri ditahan selepas beberapa hari menjadi buronan polis kerana di dakwa menculik seorang remaja wanita berusia 15 tahun yang merupakan anak jirannya sendiri.

Pada awalnya kes berkanan diduga adalah penculikan peras ungut,namun setelah mangsa menceritakan sesuatu yang mengerikan menimpanya semasa dalam tahanan suami isteri tersebut membuat pihak polis terkejut.

Pada 3 Januari 2017 kelmarin mangsa dilaporkan hilang di percayai diculik oleh sepasangan suami isteri Toni 43 dan Robina,lebih dari seminggu menjadi buron pasangan itu akhirnya di tangkap di desa sungai lilin.palembang.

Mangsa yang enggan namanya didedahkan,mengaku bahwa dia di dera dan di rogol didepan seorang wanita yang dipercayai isteri Toni,selain itu beberapa sesajen dan keris turut berada di berhampiran.

Katanya selepas ia dirogol,air maninya akan di sapukan kepada hujung keris yang telah di sediakan,selain itu air liunya juga akan di hisap dengan cara paksa.

Sementara isteri suspek hanya akan duduk di depan sesajen sambil mulutnya berkumat kamit membaca mantara.

Polres Bungo AKP Afrito M Yang terkejut mendapat keterangan mangsa, terus menyiasat hingga akhirnya toni mengaku bahwa apa yang dia lakukan itu berkait dengan pengamalan ilmu hitam.

Katanya dia harus meniduri 32 perawan jika ingin ilmu hitam yang di tuntut menjadi matang,namun sebelum syarat pesugihan tersebut terpenuhi toni di tangkap oleh pihak polis diketahui remaja malang yang merupakan jirannya itu adalah mangsa ke 17.

Afrito menambah toni terpaksa ditembak di bagian kaki karena cuba melawan ketika dalam penangkapan siang tadi.

Bagaimanapun pasangan suami isteri berkenan disabit dengan kesalahan seksual Pasal 81 ayat (1) jo 76 D UU RI No 35 Tahun 2014 atau Pasal 55 dan 56 KUHP dengan ancaman 5 sampai 15 tahun penjara


http://eberita.org/gadis-15-tahun-dedah-kejadian-mengerikan-saat-dirogol-lelaki-pengamal-ilmu-hitam/

ULAMA TASAUF TERKENAL MENINGGAL DUNIA.-Pengikutnya menganggap beliau adalah wali

ULAMA TASAUF TERKENAL MENINGGAL DUNIA.

Rabat, Maghribi: Ulama terkenal Maghribi, Sheikh Sidi Hamza al-Qadiri al-Boutchichi, yang dikatakan berketurunan Nabi Muhammad SAW, meninggal dunia hari ini pada usia 95 tahun.


Pemimpin tertinggi perguruan tasauf Qadiriya Boutchichiya itu meninggal dunia di Oujda dan dikebumikan di Madagh, bandar kelahirannya


Pengikutnya menganggap beliau adalah wali dan umat Islam datang dari seluruh dunia mendengar ceramah selain ratusan ribu yang berkumpul di Madagh menyambut Maulidur Rasul bersama-samanya



Allahyarham mempunyai puluhan ribu pengikut dari seluruh dunia.

Larangan Motor Kapcai Masuk Pusat Bandar Kuala Lumpur Tidak dilaksanakan Kalau rakyat Tak Setuju

Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menjelaskan larangan motosikal kapcai daripada memasuki pusat bandar Kuala Lumpur hanyalah cadangan dan tidak akan dilaksanakan jika rakyat tidak bersetuju.

Tengku Adnan berkata cadangan itu telah diputarbelitkan pihak tertentu.



"Kami merasai nadi rakyat, kalau rakyat tak mahu, kami akan ikut pandangan rakyat, jadi pengguna motosikal kapcai jangan bimbang dan kita tidak akan laksanakannya," katanya kepada pemberita di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau sebelum ini dilaporkan berkata cadangan itu adalah antara usaha untuk mengurangkan kadar pelepasan karbon selain bagi menangani jenayah ragut dan pelaksanaannya akan dipertimbangkan jika pengangkutan awam dapat menyediakan tambang yang berpatutan kepada para penumpangnya.

"Kita sedang melihat perkara (cadangan) ini, saya kata 'berkemungkinan', mungkin ya atau mungkin tidak.

"Saya tahu bahawa kebanyakan warga kita perlukan kenderaan ini (motosikal kapcai), kebanyakan rakyat khususnya golongan bawahan, mereka menggunakan kenderaan ini ke tempat kerja dan sebagainya kerana ia menjimatkan," katanya.

Laporan berkenaan cadangan itu menjadi tular di media sosial dan menimbulkan pelbagai maklum balas orang ramai yang tidak bersetuju dengan cadangan itu.

Terdahulu, Tengku Adnan merasmikan butik ready to wear atau RTW yang dikenali sebagai Bohari milik pereka fesyen, Ridzuan Bohari di Sunway Putra Mall di Kuala Lumpur.

Beliau berharap Kuala Lumpur akan terus menjadi "syurga membeli-belah" menerusi lebih banyak pembukaan outlet perniagaan di pusat beli-belah sekitar ibu kota.

"Dengan wujudnya banyak outlet sebegini (seperti perniagaan Bohari) ia sedikit sebanyak menarik lebih ramai pengunjung datang ke Kuala Lumpur, dan kita harapkan produk-produk tempatan juga berkembang ke peringkat antarabangsa," katanya.

- Bernama





nampak makhluk tu bergayut kat atas pokok besar depan rumah fizikalnya besar, tinggi, matanya berwarna merah kejinggaan.




Hai. Aku orang yang sama menulis tentang R&R Perasing. Bila Cik T baca komen, baru Cik T tahu kisah di R&R itu; manalah saya tahu. Selalu ikut Grik ja. Hehe. Ok, hari ini Cik T nak bercerita tentang mama aku disantau ketika aku tingkatan 4, tahun 2008. Latar penceritaan kali ini di rumahku, di Kedah.

Ketika tahun itu, setiap kali aku balik bercuti (aku sekolah berasrama penuh), aku perasan mama aku batuk kuat setiap peralihan waktu (waktu matahari terbit, tergelincir, terbenam). Pada waktu yang biasa tak pula mama aku batuk. Aku rasa pelik. Aku tanyalah mama aku, tak pergi hospital ke? Ya lah, kot la mama terkena jangkitan tuberculosis (TB) atau nama melayunya batuk kering. Mama aku cakap dah cek dengan doktor & doktor pun cakap mama aku bebas dari penyakit itu. Jadi ringkasnya, mama dah cek dengan doktor; tak ada yang sebarang penyakit melainkan kencing manisnya saja. Nota : symptom batuk tiada kena mengena dengan kencing manis.

Masa cuti pertengahan tahun, sebelum masuk semester baru, pada suatu malam, aku menghadap la komputer siapkan folio sejarah (aku tak ingat). Masa tu, semua orang dah tidur. Komputer tu model lama la yang besar nau tu. Aku tengah ralit menaip, tiba – tiba aku rasa sejuk macam ada orang bukakan air cond (bilik aku ada kipas siling ja). Bulu roma aku naik terus. Bilik tu ada la tirai pendek kat pintu. Bilik yang aku dok tu menghadap terus ruang tamu. Entah macam mana, tirai pendek tu bergerak – gerak. Macam ada angin dalam rumah. Rumah aku ni rumah teres hujung. Ada lampu jalan cahaya oren depan rumah. Aku tengok bayang pokok yang mama aku tanam statik ja. Maknanya, angin tu cuma dari dalam rumah la. Kipas kat ruang tamu memang semua dah tutup masa tu.

Lepas aku berfikir semua itu (aku memang suka berfikir dalam semua keadaan), aku rasa memang benda itu sedang berlalu kat ruang tamu. Aku tak nampak (hijab tertutup) tapi memang tahu la makhluk tu. Tapi alhamdulillah mama abah ajar aku supaya jangan terlalu takut, jangan terlalu berani dengan makhluk ni. Tahu lah aku yang dia menyusuri ruang tamu itu (dengan angin bapak sejuk gila dia tu). Memang rasa meremang. Hare. Tapi entah, aku kaku ja masa tu. Blur saja. Aku pun baca ayat kursi; lepas tu aku shut down komputer macam tu saja dan lari tidur dengan mama aku.

Aku cerita kat mama aku. Dia diam ja. Lepas itu, dia cerita yang dia nampak makhluk tu bergayut kat atas pokok besar depan rumah kami (rumah aku depan padang) pada waktu malam. Mama aku perhati makhluk tu dari tingkap bilik depan. Menurut mama aku, fizikalnya besar, tinggi, matanya berwarna merah kejinggaan. Makhluk tu perhati rumah aku masa itu. Mama aku baca ayat Al-Quran dan makhluk tu pun hilang. Nota : mama aku memang nampak makhluk2 ni; arwah abah pun rajin menangkapnya letak dalam botol. Hehe. Yang ini kena letak kat cerita lain, panjang nau nanti.

Adik beradik mama bawa mama pergi berubat. Korang pernah tengok Siri Bercakap dengan Jin yang Dato Rahim Razali berlakon tu? Haa…penceritaan cara perubatan, herba yang digunakan semua itu betul mama aku cakap. Cuma yang harimau jadian semua tu memang ada orang guna; tapi sebagai orang Islam elaklah guna khadam gitu. Ok, pernah tak tengok scene dalam cerita itu yang nampak muka orang yang menghantarnya secara bayang? Macam hantu menjelma secara bayang. Atau kalau sapa2 tengok Harry Potter, haa macam hantu keluar kat meja diorang makan kat dewan tu. Mama aku & orang yang merawat tu nampak muka orang yang hantar santau tu macam tu lah. Lepas tu, berubat lah mama ku. Benarlah angkara santau. Mama aku sihat dengan izin Allah.

Kalau kita tahu orang yang menghantar santau itu, seeloknya baik kita jangan bercerita siapa penghantarnya, pesan mama aku. Satu lagi, berhati hati dengan kiriman makanan yang dikukus daripada orang yang kita kenali; tetapi tidak begitu senang dengan kita. Makanan yang dikukus mudah diletakkan santau. Makanan goreng tak berkesan letak santau.

Ok la, nanti kalo aku rajin aku cerita yang lain pula. Memang keluarga aku ditakdirkan terlibat dengan benda2 macam ini. Ada kaitan dengan keturunan aku dulu. Haha.





http://fiksyenshasha.com/santau-1/



Masa tu aku pandang tepi, tiba2 aku nampak cik pontianak tengah dok senyum kat aku. Masa tu aku rasa macam nak pitam.





Hi semua. Terima kasih kepada admin FS kerana sudi siarkan citer aku ni. Aku nak citer pasal jalan Bukit Merah kat Perak. Nie semua pengalaman aku dengan kawan aku dan kisah benar.

JALAN BUKIT MERAH [PERAK]
Nak dijadikan satu citer, waktu cuti sem nie. Aku dengan kawan sorang nie nak pergi kenduri kawin kawan dekat Selama, Perak. Dalam pukul 8.00 malam tu kami bergerak 2 orang je sebab nak elak jalan sesak, biasa la cuti sekolah masa tu. Masa kami tengah otw nak pergi Selama, kawan aku nie yang drive. Masa tengah drive, dia nampak kat signboard tu tulis ‘Bukit Merah’, jadi dia cadangkan nak lalu situ sebab jalan tu x ramai yang lalu.

Dia tanyalah aku, “wei, apa kata kita lalu kat Bukit Merah tu? Cepat sikit, lagipun aku rasa jalan sesak sebab ramai orang nak balik kampung”.

Aku cakap kat dia, “kalau kau nak, lalu je la, aku x kisah tapi Syikin kata tempat tu sunyi, gelap. Kau nak lalu ke?”. Syikin tu kawan kami. And masa tu dia nak lalu jugak sebab kami nak cepat, tapi kami x tahu Bukit Merah itu kat mana. Kebetulan masa tu nak lalu tol. Lepas tu kawan aku tanya la kat cik kak tol tu.

“Akak, jalan Bukit Merah menghala ke mana?”. Akak tu cakap, “menghala ke kiri. Kenapa? Adik nak lalu kat sana ke?”. Kawan aku mengiya. Lepas tu akak tu kata kat kami , “kalau nak jalan situ, kena kuat semangat. Kena hati2 ye”. Kami pun teruskan perjalanan kami tapi dalam kepala masih terngiang-ngiang bila cik kak tu kata macam tu tapi kami x hirau pun. Sampai jalan Bukit Merah tu, aku nampak jalan tu sunyi sangat. Lampu pun x de. Yang ada cuma perkampungan tapi macam x de orang. Gelap, sunyi. Dah la lampu xde. Masa tu aku rasa seram sejuk. Macam x sedap hati.

Nak dijadikan cerita, aku dengan kawan dah 2 jam kat situ. Yang aku pelik, dah xde perkampungan tapi nampak hutan tebal. Banyak pokok2 mati. Tiba2 banyak burung2 terbang ke langit masa tu burung2 tu aku rasa kat pokok. Kawan aku pun pandai pergi tegur, “asal banyak sangat burung nie, nmpak hantu ke? Hahaha”. Masa tu aku rasa nak sekeh je kepala kawan aku. Masa tu kete pulak aircond rosak terpakse la buka tingkap. Masa tu aku pandang tepi, tiba2 aku nampak cik pon tengah dok senyum kat aku. Masa tu aku rasa macam nak pitam. Aku takut giler la muka dia macam dalam tv ler, buruknya hanya tuhan saja yang tahu. Aku pun menangis ler waktu tu. Aku pun x tau la kenapa tiba2 nak menangis and then aku sempat tutup tingkap.

Kawan aku pun pelik la bila tengok muka aku pucat, dah la menangis. Masa tu muka dia nmpak cuak lah bila nampak aku macam kena rasuk. Kawan aku dah start baca apa yang patut. 5 minit macam tu aku pun berhenti menangis. Lepas tu aku dengan kawan aku pun buat macam biasa. Tiba2 ada budak2 melintas depan kami. Haih muka aku pucat balik sebab budak tu xde muka. Dia melintas depan kami menghala ke hutan. Ahh sudah, kene lagi. Aku tengok kawan aku mulut dah terkumat kamit baca ayat al quran. Aku pun baca arh tapi sekat2 sebab dah cuak.

30 minit lepas tu dah smpai Selama. Masa tu jalan dah ada lampu, kenderaan pun dah ada kalau tdi satu pun xde. Aku rasa bersyukur. Sebenarnya kenduri start esok tapi saja nak datang awal. Sampai je kat rumah, aku dengan kawan aku tanya pasal Bukit Merah. Depa kata kat situ x ramai yang lalu lagipun malam2 xleh lalu. Bahaya lagi2 dua orang je lalu. Kalau nak lalu kena ramai2. Rupa-rupanya ramai dah kena kat jalan, contohnya dengar budak2 ketawa, perempuan menangis, cik pon mengilai la dan lain2. Peristiwa nie terjadi 2 tahun lepas. Aku tekad x nak lalu dah kt situ.

Sampai sini je lah citer aku. Sebenarnya banyak lagi tapi cukup lah. Nanti2 aku publish lagi. X delah seram sangat tpi cuma nak pesan, berhati-hati kat jalan, bukan nak takut2 kan.

http://fiksyenshasha.com/misteri-jalan-berhantu-di-selama-perak-1/


saya dah hilang sabar bila pembuli tendang kemaluan anak sampai berdarah-baru seminggu bersekolah




Baru seminggu bersekolah, kemaluan & bahu murid ini cedera akibat dibuli

Terdahulu kami pernah siarkan aduan/luahan seorang ibu di mana anaknya yang baru masuk darjah satu 'dibuli' oleh rakan sekelasnya. Kecil-kecil sudah pandai membuli sehingga mencederakan kawan. Dah besar kelak, jadi apa?

Ibu bapa, pesan kepada anak-anak anda berulang kali sebelum menghantar mereka ke sekolah, jangan buli kawan! Dalam kejadian ini, seorang murid cedera di bahagian kemaluan dan bahu kanannya akibat dibuli oleh rakan sekelas.


Oleh Pengadu

Hari pertama sekolah Kafa, anak balik mengadu ada orang tendang dia. Saya diam lagi dan esoknya pergi sekolah itu, gertak budak-budak itu nak patahkan kaki kalau masih tendang anak saya.

Masih di minggu pertama,. Hari kedua, anak balik dan bila buka seluar dalam ada kesan darah di kemaluannya. Bila ditanya, katanya kawan tumbuk kemaluan dia. Wah! Rasa berapi dah sebab ini soal masa depan.
Esoknya, saya tunggu anak lebih awal di sekolah. Di depan saya,  ada seorang budak lelaki berbadan besar (satu kelas dengan anak) menendang perut dan kemaluan anak saya. Terus spontan saya menjerit pada budak itu. Nak jadi cerita, budak itu jatuh depan abah Danish. Kalau tak tahan, mahu dilempang budak itu. Luka lagi kemaluan anak saya

Minggu kedua. Saya nak hantar anak saya ke kelas. Di depan mata saya, budak yang sama cuba nak membuli anak saya. Memang saya terus tegur budak itu. Bukan main melawan lagi dia.

Minggu ketiga, bila jemput anak pulang dari sekolah, dia mengadu ada orang gigit dia. Balik rumah, tengok ada kesan gigitan di bahu kiri. Memang teruji kesabaran saya.

Esok kena jumpa ustazah kelasnya. Sekolah agama tetapi budak-budak dah macam samseng dalam kelas. Di usia kecil lagi sudah pandai membuli. Risau kalau berterusan begini, lama kelamaan anak tak nak pergi sekolah lagi.

http://www.thereporter.my/2017/01/baru-seminggu-bersekolah-kemaluan-bahu.html

SETAN PUNYA PERAGUT- Jururawat ditoreh mukanya dengan pisau oleh peragut yang cuba meragut beg tangannya



ahad Datu: Jururawat ditoreh mukanya dengan pisau oleh peragut yang cuba meragut beg tangannya di kawasan parkir pasar raya di Bandar Sri Perdana, Jalan silam, di sini, kelmarin.

Akibatnya, wanita itu parah di dahi, hidung dan mulut.

Dalam kejadian kira-kira 9 malam itu, mangsa Normalia Tuang, 43, yang bertugas klinik swasta di Kinabatangan, dibawa ke Wad Kecemasan Hospital Lahad Datu, di sini, oleh orang awam dan dilaporkan stabil.

Difahamkan, sebelum kejadian mangsa baru selesai membeli kelengkapan dapur di pasar raya berkenaan lalu menuju ke kenderaan di kawasan parkir untuk menyimpan barang.

Ketika sedang memunggah barang ke dalam kenderaan di pintu belakang sebelah kanan, tiba-tiba seorang lelaki tidak dikenali cuba menarik beg tangannya menyebabkan dia melawan.

Suspek yang gagal melarikan beg tangan itu kemudian menoreh muka mangsa menggunakan pisau sebelum melarikan diri.

Orang ramai yang melihat kejadian itu segera menghubungi polis sebelum menghantar mangsa ke Hospital Lahad Datu, untuk rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah Lahad Datu Asisten Komisioner M Hamzah Ahmad ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan mangsa menerima rawatan di Hospital Lahad Datu dan dilaporkan stabil.

"Polis sedang mengesan suspek terbabit dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan," katanya.



INNALILLAHWAINNAHIROJIUN , MAYAT 2 REMAJA DITEMUI DALAM PARIT



#PERAK

#UPDATE
INNALILLAHWAINNAHIROJIUN 😔😔😔😔
MAYAT 2 REMAJA DITEMUI DALAM PARIT


PARIT BUNTAR ~ Dua mayat lelaki, termasuk pelajar sekolah ditemui berasingan, di sini, hari ini.
Mayat pertama, Khairulnizam Mohd Radzi 14, yang lengkap berpakaian sekolah ditemui penduduk di Parit 1, Kampung Kedah, di sini, jam 7.30 pagi. 

Pelajar Tingkatan Dua, Sekolah Menengah Agama (SMA) Tahzib, Titi Serong itu dipercayai terbabas ketika menunggang motosikal dan meninggal dunia di tempat kejadian. 

 Motosikal jenis Yamaha Nouvo LC dipercayai milik mangsa turut ditemui berhampiran mayat. 
 Mayat diserahkan kepada pihak polis dan dibawa ke Hospital Parit Buntar untuk 
dibedah siasat.
Sementara itu, satu lagi mayat ditemui dalam keadaan tertiarap di dalam parit di pinggir jalan utama di Kampung Sungai Kota, di sini. 

Mayat mangsa, Zulkifly Zakariya,19, beralamat di Tanjung Berembang, Nibong Tebal, Pulau Pinang, ditemui penduduk berhampiran yang melalui jalan terbabit.
Motosikal jenis Yamaha 125Z juga berada berhampiran mayat mangsa.
Mayat mangsa dibawa ke hospital sama untuk tindakan lanjut. Sumber polis mengesahkan kejadian dan siasatan lanjut sedang dijalankan

=====================
1 lagi mayat ditemui di sg kota dipercayai mangsa kemalangan.

berikut adalah identiti mangsa.
PMJ 2938
Mohd sharizal b mohd nordin
Lot 258A jln lima kongsi kg kongsi sg bakap




Chairani Rani to Kemalangan Extreme,Kebakaran dan banjir(Malaysia dan luar negara)
Back To Top