Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Bekas suami saya seorang penagih..Sampai sekarang diri saya xpenah dibela.. Saya dikpukul, diseret sambil diacukan pisau,


Assalamualaikum admin.. Disini saya ingin berkongsi tentang kisah rumatangga saya, bukan ingin meminta simpati, tetapi sebagai pengajaran buat semua..
Kisah saya berlaku pada tahun lepas. Saya berkahwin pada usia 21 tahun dan suami 25 tahun.. 


Perkahwinan kami cuma bertahan 5bulan.. Bekas suami saya seorang penagih..Sampai sekarang diri saya xpenah dibela.. Saya dikpukul, diseret sambil diacukan pisau, diacu penebuk susu.. Pecah kelopak mata, lebam2 kat muka.. Mertua langsung xpercaya..

 Katanya anak beliau terlalu baik dan alim.. Ye, depan semua orang dialah malaikat, berkopiah, bicaranya sungguh halus dan lembut.. Tak tau macam mana saya nak cerite, berat rasanya.. Traumanya smpai sekarang.. Saya tak pernah perasan selama ni suami penagih, sampai la seminggu sebolum kami berpisah saya terjumpa 'barang' dalam seluar dia.. Luluh hati sebagai seorang isteri.

. Saya dituduh nye macam2 sampaikan sanggup fitnah saya puaskan nafsu dengan abangnya sedangkan bersentuh pon tak pernah.. Cemburu dengan abangnya sangat melampau.. Fon saya dia pegang smpaikan nak bertanya khabar mak ayah langsung xboleh.. Sedara semua salahkan saya sebab saya terlalu mudahkan dia masa kawin dulu.. Saya xminta mas kahwin sesen pon, cuma saya minta dia mengajar saya mengaji hingga khatam.. 

Tapi janji tinggal jnji, solat pon ntah kemana, puasa pon ntah kemana.. Bila depan org tua alimnya sampai selalu bersila atas sejadah, bila jauh solat pon tak pernah.. Allahu, berat sungguh rasa hati.. Saya terlalu pertahankan rumahtangga sampai saya sanggup jual air semata2 nak sara hidup.. Seminggu belum tentu saya jumpe nasi, badan kurus kering.. Cuma air mata yang temankan tido.. Nafkah langsung xpernah ambik tau.. Duit meniaga saya lagi dia curi.. Barang kemas saya pon habis dijual masa awal kami berkahwin lagi..

 Saya sebagai isteri xpernah fkir negatif pasal suami.. Bila buat report polis dia lari, sampai sekarang polis belum jumpe.. Mak dan kakak2 dia berpakat sorok dia.. Katanya bekas suami saya xbersalah.. Tapi bekas suami msih lagi contact, hantar gambarnya dengsn perempuan lain dan cakap nak kawin xlama lagi.. Alhamdulilah, saya masih ade keluarga dan kawan2 yang banyak bagi semangat.. 

Susah nak sabar dan redha, tapi saya telan dan anggap ni ujian buat saya.. Tiap kali dengar cemuhan orang kampung, tiap kali tu la rasa nak nangis.. Sape yang mintak lepas kahwin nak bercerai.. Sape yang nsk di usia muda dah bergelar janda..
Usia bukan penyebab berlaku masalah dalam rumahtangga, yang penting kematangan macam mane kite nak handle kalau ade problem..
Terima kasih admin KRT..





https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: perkahwinan

TERIMA KASIH SUDI BACA Bekas suami saya seorang penagih..Sampai sekarang diri saya xpenah dibela.. Saya dikpukul, diseret sambil diacukan pisau,. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top