Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Anak kesayangan Ustaz berzina dan hamil anak luar nikah - kisah ini patut anda baca

Setiap wanita ingin punya suami, bukan? Wanita mana yang tidak ingin berpasangan. Wanita mana yang tidak ingin hidupnya terlindungi? Wanita mana yang tak ingin hidupnya ada pegangan? Wanita mana yang selalu ingin sendiri? Wanita mana yang tidak ingin mengandung lalu punya anak?



Sebagai wanita normal, saya ingin mendapatkan semua itu. Saya hidup di pelosok Aceh Barat, kehidupan yang biasa-biasa saja di kampung. Pagi hari saya ke kebun karet, pulangnya ke sawah. Begitu terus rutinitas yang saya lakukan bersama kedua orang tua.

Malam hari saya mengaji kitab kuning di pesantren kampung yang namanya sudah melambung sampai ke hampir seluruh Aceh. Semua berawal ketika saya sadar bahwa umur sudah terus beranjak naik. Teman-teman sepermainan, adik-adik di bawah saya, sudah banyak yang menikah dan mempunyai anak. Saya pun ingin mengalami hal yang sama. Saya punya rahim untuk melahirkan, dan saya ingin punya suami.


Saya menjalani hidup tak ubah sebagai bidadari kesepian. Beberapa kumbang hinggap namun tak satu pun yang mengajak saya berkahwin. Saya sedar kelemahan itu datang dari dalam diri saya yang tidak boleh memberikan lebih kepada para kumbang.
 
Ada yang sesuai di hati saya ternyata tidak dengan Ibu. Sesuai dengan Ibu hati saya menolak. Ketua tiga sudah saya lalui satu, ertinya umur saya sudah sangat sesuai jika punya pasangan. Wajah saya pun tidak hodoh amat, standard gadis kampung yang boleh tackle lelaki. Paling tidak sebahagian lelaki yang mengajak bercinta saja dengan saya, hanya belum ada yang mengajak berkahwin!


 Semenjak saya terlibat dalam kegiatan pertanian di kampung saya mengenal seorang lelaki. Lebih muda enam tahun dari saya. Kegiatan ini melibatkan kami, sebagai orang yang dilantik kampung saya kerap menghabiskan masa bersamanya. Kegiatan kami adalah mendampingi penduduk membuat baja semula jadi dan menanam padi secara semula jadi.
 
Kami dekat, mungkin sebagai sahabat, baginya. Sebut sahaja namanya Wadi. Orangnya tinggi berotot, wajahnya babyface dan warna kulitnya lebih terang dariku. Keakraban kami memuncak mulai Februari, masa kami sama-sama mendapat jemputan ke pulang Jawa. Mula Jakarta hingga Jawa Tengah kami melintasi pertanian melihat bagaimana masyarkat sana bercucuk tanam. Selama sebulan - bersama lima rakan


kami mendapat latihan di pejabat pusat Jakarta dan terjung lapangan.Aktiviti yang kami lalui pun semakin padat, kami sering bersama dan mengabaikan rakan-rakan lain. Rupanya, Wadi pun merasa selesa seperti kehadiran saya dalam hidupnya. Bahkan, Wadi yang sudah beberapa kali ke Jakarta mengajak saya ke mall, menonton wayang dan makan bersama ketika waktu lapang. Tentu saja tanpa mengajak rakan-rakan lain, kerana kami hanya ingin berdua saja.

 Wadi berkata jujur, bahawa dia punya kekasih. Saya pun tak memaksa dia memutuskan kekasihnya. Wadi yang entah apa yang dia rasakan, mengatakan bahawa dia akan memutuskan kekasihnya jika saat ingin menjalin kasih bersamanya.
 
Dalam pesawat pulang dari Jakarta ke Aceh, saya menerima tawarannya. Kami tertawa saat orang lain terlelap, kusandarkan lelah di bahunya, dibelainya tangan saya mesra. Semua dilakukan Wadi atas dasar sayang, katanya.


Hamil hasil hubungan terlarang

 Hubungan kami berlangsung sangat pantas. Wadi sering datang ke rumah saya. Saya pun beberapa kali diajak main ke rumahnya. Keluarga kami sudah mengenal dekat, Ibu suka Wadi dan Ibu Wadi ternyata tidak senang. Keakraban yang saya ertikan bukanlah sebagai kedekatan khusus bagi Ibu Wadi. Ibu Wadi tetap menganggap saya sebagai rakan kerja dan tidak mahu lebih dari itu.
 
Wadi yang sudah gelap mata dan saya yang sudah terlena, mengabaikan restu Ibu Wadi. Apalagi semasa di rumah saya, Wadi diperlukan bagai raja oleh Ibu dan saya pun memperlakukannya sebagai orang yang sangat istimewa. Di malam yang tak pernah terlintas akan ada lelaki lain di rumah saya, selain Ayah. Wadi pun malam. Sekali dua kali bahawa berkali-kali. Sebagai pemuda wajar saja Wadi tidak pulang ke rumahnya kerana orang tua sudah lepas tanggung jawab terhadapnya.


 Kejadian itu berlakulah. Saya dan Wadi melakukan yang tidak sepatutnya kami lakukan. Masa berjalan tanpa menjejaskan apa-apa. Sampai di Jun saya merasa keraguan mendalam. Sudah tiga bulan saya merasa janggal kitaran bulanan wanita. Saya tak pernah merasa ada darah yang berkucuran dari bawah sana.
 
Saya ke puskesmas di temani Ibu, positiflah saya mengandung tiga bulan. Wajah saya pias dan Ibu mengejut hampir pengsan. Ke depan saya akan menerima petaka yang selama ingin selalu ingin dielakkan wanita. Hamil diluar nikah! Bukan pilihan tepat!


 Sebelum saya sampaikan pada Wadi, pelbagai cara saya lakukan sesuai anjuran Ibu guna gugurkan kandungan. Berubat ubat-ubatan kampung. Hasilnya, tidak memberi kesan apa-apa. Apalah luntur setitik darah pun, mual saja tidak saya rasakan.
 
Dua minggu sebelum bulan puasa saya berkahwin Wadi. Nikah yang tidak diketahui oleh semua orang. Dibantu bapa saudara saya yang bekerja di KUA saya berkahwin Wadi. Raut wajah Wadi tidak seperti biasanya. Dia kelihatan tertekan. Kami berkahwin bukan di KUA daerah saya dan Wadi bermastautin, bapa saudara saya cadangkan di daerah lain. Kami berkahwin di dibawah tangan. Rasanya tidak pernah saya bayangkan sebelum ini. Saya lihat Wadi melafazkan akad nikah terpaksa.


 Hari-hari selepas itu kami tak pernah tegur sapa. Wadi pun punya alasan sendiri tidak menjumpai saya. Entah siapa yang mengkhabarkan berita itu, perkahwinan kami menyeruak sampai di seluruh daerah. Wadi yang sebelumnya sebagai bertanggungjawab fasilitator pertanian di daerah, menerima keputusan pahit. Wadi dipecat dan mengejut hilang. Keputusan ini bukan dari daerah terus, namun dari pihak lembaga yang berpusat di Jakarta.
 
Menghilangnya Wadi dapat dilihat pada saya yang semakin hari semakin membuncit. Dua hari sebelum puasa, orang tua kampung Wadi datang di rumah kepala kampung saya. Meminta pertanggungjawaban kerana sudah mengambil Wadi tanpa diketahui oleh penduduk sana. Selain itu orang tua Wadi tidak tahu-menahu perkahwinan kami.


 Wadi benar-benar pergi. Entah atas desakan Ibunya entah kerana keinginannya sendiri. Berulang kali saya hubungan di nombor telefon bimbit Wadi selalu mailbox. Saya tidak mengerti apa yang terjadi. Tidak ada penjelasan Wadi akan masalah besar dan perut saya yang semakin membesar. Mencari di kampung Wadi bukan keputusan tepat, berita yang kutahu dari teman-teman lain Wadi pun tak pernah melintas lagi di kampungnya.
 
Wadi sudah hilang. Sebulan puasa, seminggu Idu Fitri. Wadi tak pernah menampakkan kehidupannya dalam kehidupanku. Orang-orang terus berkata;
"Sudah mengaji di pesantren masih berbuat zina!"
"Alumni pesantren dan santri kesayangan ustaz hamil diluar nikah!"
"Panutan kampung kok jadi perosak di kampung!"
Dan lain-lain.


 Kuterima dalam sendiri, tanpa Wadi. Bukan hanya Wadi yang menerima perlakuan tidak enak, saya sebagai wanita lebih parah dari itu. Wadi tidak berbentuk fizikal atas nafsu yang sudah kita lakukan, saya membuah hasil yang akan disenyawakan selepas sembilan bulan. Wadi boleh lari di mana saja tanpa dianggap cacat, saya yang menerima cacat selepas melahirkan dan punya anak. Wadi bebas boleh menikah wanita lain. Saya? Berkahwin siapa lagi? Wadi tidak sedar, bahawa kita melakukan perbuatan dosa itu lantaran kita sama-sama ingin melakukannya. Bukan kerana saya paksa, bukan kerana saya mahu. Wadi nginap di rumah saya pun kerana Wadi ingin, jika tak mau hubungan kami kenapa Wadi tidak menolak semua permintaan saya?

 Hidup tanpa suami - ditinggal suami - selepas hamil rasanya tidak boleh dikatakan kata-kata. Saya ingin bahagia bukan menderita sendiri. Saya ingin punya suami dan anak. Saya ingin anak saya punya ayah.
Wadi, dia menjadi pengecut! Saya baru sedar dia lebih lemah dari fizikalnya. Begitu indahnya bagi lelaki, setelah menabur benih boleh bebas melayap keliling dunia!



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA Anak kesayangan Ustaz berzina dan hamil anak luar nikah - kisah ini patut anda baca. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top