Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Mintak hantaran sampai 12K 15k tapi habuk apa tak reti buat....telur mata pun laki gorengkan. Please lah

Salam saya nak mintak tolong postkan cerita ni sebb cerita ni sedang belaku dalam kelurga saya. Maaf jika repost tapi tolong agar jadi pengajaran buat semua. Terima kasih

Assalamualaikum, terima kasih admin kerana approve. Aku pelajar ipta bukan dari UIA, ni nak bagi nasihat sikit dekat gadis-gadis luar sana yang galak sangat nak kahwin, awak dah betul-betul bersedia atau belum nak berkahwin? Mintak hantaran sampai 12K 15k tapi habuk apa tak reti buat.

Abang-abang aku dah berkahwin, aku tengok kakak ipar aku sorang pun takda yang nak tolong kemas rumah ke nak tolong-tolong dekat dapur ke memang takda. Korang datang rumah ni duduk saja, goyang kaki dekat ruang tamu pasang aircond. Sehari sebelum datang tu dah request nak makan macam-macam buat mak mertua macam babu dan orang gaji.

 Aku lah yang tolong mak aku masak tung tang tung tang dekat dapur, nak jamu korang anak beranak makan. Yang lawaknya bila makanan dah siap terus masuk dapur senduk nasi tanpa rasa bersalah. Kalau yang dah beranak pinak tu lagi lah, tiap tahun beranak memang duk tilik anaaaak saja 24/7. Anak dah boleh berjalan berlari pun duk tilik jugak anak punya pemalas nak masuk dapur.

Aku kesian dekat mak aku, walaupun mak aku ni bukan jenis bising depan-depan sebab nak jaga hati menantu tapi aku tahu mak aku geram sebab mak aku pernah cakap hantaran letak tinggi-tinggi, telur mata pun laki gorengkan. Please lah, gadis-gadis sekalian, bila awak semua berkahwin awak juga berkahwin dengan keluarga lelaki tu. Awak bukan permaisuri yang mak mertua kena tatang tapi apa benda semua tak tahu dan tak reti nak buat. 


Tolong belajar cara untuk bergaul dengan mak mertua, belajar cara nak ambil hati mak mertua bukan belajar cara untuk jadikan mak mertua sebagai orang gaji! Agaknya dekat rumah sendiri pun layan mak kandung macam orang gaji jugak, malang sungguh ibumu, sadis sungguh hidupmu.Kalau tak pandai masak takpe tapi rajinkan diri masuk dapur, tolong potong-potong sayur ke, kupas bawang ke. Takkan benda macam


Takkan benda macam ni pun tak reti? Aku kesiankan mak aku yang beria masak makanan fav korang tapi korang ada kesiankan mak aku? Masa nak kahwin beria-ia suruh masuk meminang, letak hantaran tinggi....

luahan jurujual kedai cermin mata selepas matanya dijangkiti kuman akibat memakai kanta lekap.






Nurul Atiqa (kiri) sebelum mata kiri dijangkiti kuman dan selepas matanya dijangkiti kuman.

Kuala Lumpur: "Saya hanya mahu wanita di luar sana yang mahu kelihatan cantik supaya berhati-hati dan melakukan penjagaan sewajarnya ketika menggunakan kanta lekap.

"Ini kerana, jika salah cara penggunaan dan menggunakannya sambil lewa, kesan yang akan diterima sangat teruk termasuklah seperti saya.”


Itu luahan jurujual kedai cermin mata di Johor Bahru, Nurul Atiqa Zainal, 26, yang kini menderita dipercayai akibat terkena jangkitan kuman pada mata kirinya sejak Oktober 2016 dipercayai selepas kerap menggunakan kanta lekap.

Penderitaan dialami wanita terbabit turut tular di laman sosial, kelmarin apabila foto yang dimuatnaik olehnya di Facebook miliknya menggunakan nama Nurul Atiqa mempamerkan bahagian kiri matanya merah selain terdapat kesan putih pada bahagian kornea matanya.

Menurut gadis kelahiran Batu Pahat, Johor ini, dia mengakui terlalu obses dengan penggunaan kanta lekap selain tidak melakukan penjagaan rapi matanya.

"Saya kerap memakai kanta itu untuk kelihatan cantik selain selalu menggunakannya dalam tempoh lebih 10 jam, menggosok mata dan tidak mencucui kanta lekap itu dengan sebaiknya.

"Sehinggalah pada Oktober tahun lalu apabila saya mendapati mata jadi kabur dan rasa tidak selesa," katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Katanya, selepas dia mendapatkan rawatan di sebuah hospital di Johor Bahru, matanya semakin gatal berikutan ubat yang diberi pihak hospital itu tidak sesuai dengan matanya.

"Begitu juga dengan usaha saya untuk mendapatkan rawatan di beberapa hospital dan pusat rawatan mata termasuk yang diberitahu rakan. namun semuanya tidak membuahkan hasil apabila mata saya tidak juga pulih sebaliknya menjadi semakin teruk.

"Doktor juga ada beritahu saya mata saya terkena jangkitan kuman namun masih belum dapat dipastikan keseluruhan penyakit itu membuatkan saya terus buntu.

"Apatah lagi doktor juga ada memaklumkan mata saya akan pulih tetapi perlukan masa iaitu sekurang-kurangnya dua tahun.

"Kini, saya hanya bergantung kepada suntikan antibiotik yang perlu diambil setiap 48 jam sekali dan akan menjalani pembedahan membersihkan jangkitan kuman untuk kali kedua dalam masa terdekat ini," katanya.

Katanya, tujuan saya memuatnaik foto berkenaan di laman sosial adalah sebagai pengajaran kepada masyarakat di luar sana yang obses dengan penggunaan kanta lekap.

"Jadikan ia sebagai pengajaran dan sentiasa mengambil langkah berjaga-jaga.

"Saya akui ramai yang mengecam saya kononnya terlalu obses untuk nampak cantik dan sebagainya. Saya akui ia adalah kesilapan saya.

Saya juga tidak mahu ia berlaku kepada mana-mana wanita di luar sana terutama golongan remaja.Saya kini trauma dan akui sangat menderita. Doakan semoga mata saya cepat sembuh," katanya.


http://mediahub-m.blogspot.com/atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=500

belasah suami -terlalu geram dengan sikap suami yang malas bekerja dan tahu hanya duduk dirumah sambil menonton TV sahaja.


Seorang suami Fazri 24 terpaksa dikejarkan ke hospital kerana mengalami kecederaan teruk dikepala dipercayai di belasah isterinya menggunakan Helmet.

Kejadian yang berlaku kelmarin, Fazri yang merupakan penganguran terbaring di hospital menceritakan kejadian yang menimpa dirinya, isteri memukul kepalanya menggunakan helmet dari belakang, tidak cukup dengan itu badan mangsa juga didapati kesan cakar dan gigitan.
Kes berkanan akhirnya menjadi tanggung jawab polis selepas Fazri melaporkan kejadian kerana tidak berpuas hati dengan isterinya.

Isteri Fazri yang berusia 22 tahun terpaksa ditahan dan mengaku atas perbuatannya.
Bagaimanapun beliau berkata, punca dia memukul suaminya akibat terlalu geram dengan sikap suami yang malas bekerja dan tahu hanya duduk dirumah sambil menonton TV sahaja.

Ketika kejadian, beliau yang balik daripada pasar kira-kira jam 12 tengah hari mendapati suaminya menonton TV sambil makan.


Saya sempat membebel mengingatkan agar dia pergi mencari kerja, kemudian suami masuk ke dalam bilik sambil memuncungkan mulut, saya terus mengejar dan memukul kepalanya menggunakan helmet, dia cuba melawan tapi saya cakar dan gigit bahunya, katanya.


Kejadian berkenan dileraikan oleh jiran mereka selepas mangsa menjerit dan meronta minta tolong.


Guru Lelaki berada di semak samun dengan keadaan telanjang dan kemaluannya lebam lebam...Dirogol 4 Pelajar Wanita



sekadar gambar hiasan

Guru Lelaki Dirogol 4 Pelajar Wanita Sampai Pengsan|Seorang guru lelaki terkejut melihat keadaan kemaluannya yang lebam selepas sedar dari pengsan dipercayai dirogol empat orang remaja perempuan.

Guru lelaki yang berasal dari Zimbabwe, tersebut menceritakan bahwa ia mengalami pelecehan seksual selama berjam-jam oleh empat perempuan berkulit terang yang masing masih dipercayai pelajar.

Dalam kejadian yang berlaku jumat kelmarin,dia menumpangkan 4 remaja wanita  dalam perjalanan balik kerumah menaiki kereta.

Kemudian salah seorang wanita menyuruhnya masuk jalan kecil sebelum berhenti,secara tiba tiba salah seorang dari mereka membekap mulutnya dari belakang dengan kain yang membuat ia tidak sedarkan diri.
Pihak polis setempat yang membuat siasatan mendapati mangsa memakai kereta Toyota Quantum,empat penumpang wanita berkenan adalah buronan polis yang sudah beberapa kali melakukan pelecehan seksual terhadap lelaki di kawasan itu.

Bulan lalu sahaja terdapat 3 lelaki yang menjadi mangsa,dipercayai empat wanita itu memiliki bisnis menjual sperma lelaki.

Alasan mereka menumpang kereta orang lain dengan mengatakan ingin menjemput seorang rakan dan kemudiannya mengalihkan rute perjalanan mereka.

Beberapa mangsa berkata bahwa salah seorang dari perempuan itu pasih berbahasa Ndebele,sesekali mereka bercakap dengan bahasa yang tidak dipahami.

Guru yang menjadi mangsa berkata,sebelum ia dibekap salah seorang wanita sempat memberikan sebotol minuman,ketika ia sedarkan diri ia berada di semak samun dengan keadaan telanjang dan kemaluannya lebam lebam. ia kemudian bergegas ke dalam kereta dan melaporkan kejadian kepada pihak polis.

Sebelumnya mangsa mendakwa bahwa ia pernah melihat gadis berkenan sebelumnya dan mereka juga pernah cuba menggodanya.



PANDAI KAU BERLAKON YERK-anak kau kata anak buangan..kejam betul kau....IBU SYAITAN





Kata terjumpa, rupa-rupanya bayi dia sendiri

HULU SELANGOR - Polis menahan seorang remaja perempuan 19 tahun yang dipercayai cuba membuang bayi lelaki yang baru dilahirkannya di belakang kediamannya di Bandar Utama, Batang Kali, awal pagi semalam, lapor Bernama.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan R. Supramaniam berkata, pada awalnya remaja berkenaan mendakwa menemui bayi lelaki yang masih bertali pusat dibalut dengan kain hitam itu tergantung pada jeriji tingkap biliknya selepas mendengar tangisan bayi itu pada jam 7.30 pagi.

Bagaimanapun, hasil siasatan mendapati remaja berkenaan yang merupakan anak perempuan kepada pemilik rumah berada dalam keadaan yang mencurigakan dan lemah menyebabkan polis menahannya untuk membantu siasatan.
"Ketika disoal-siasat, remaja itu akhirnya mengakui melahirkan bayi itu di dalam biliknya pada jam 6.45 pagi. Kelahiran itu hasil hubungan dengan teman lelaki.

"Remaja itu menipu ibunya dengan menyatakan bahawa dia menemui bayi itu pada jeriji tingkap di belakang rumahnya," katanya.

Susulan pengakuan mangsa, polis turut menahan seorang lelaki berusia 17 tahun, teman lelaki remaja berkenaan untuk membantu siasatan.

Remaja perempuan itu turut ditahan dan dibawa ke Hospital Kuala Kubu Bharu untuk pemeriksaan dan rawatan.

Kes disiasat di bawah Seksyen 317 Kanun Keseksaan kerana membuang bayi. - The Reporter


http://www.thereporter.my/2017/03/kata-terjumpa-rupa-rupanya-bayi-dia.html

isteri kepada seorang pelakon lelaki meluah rasa tidak puas hati pada seorang pelakon wanita yang didakwa menggatal dengan suaminya.



'Kenapa gatal sangat ni, sis?'

Screenshot yang dimuat naik di laman forum Cari
Heboh di laman forum Cari, isteri kepada seorang pelakon lelaki meluah rasa tidak puas hati pada seorang pelakon wanita yang didakwa menggatal dengan suaminya.

"Wonder if you still play victim this time? Drama apa pula dia nak tunjuk lepas ni. Standby popcorn ye!" demikian tulis si isteri.

Gambar 'chat' antara si suami dengan pelakon wanita itu dipercayai dirakam dari telefon bimbit si suami juga dimuat naik dengan hashtag #kenapagatalsangatnisis dan #maruahletakmanasis.

Selain turut 'memuji kehebatan' permainan pelakon wanita berkenaan, si isteri juga mendedahkan wanita itu pernah berkahwin, bercerai dua kali dan berusia 40'an.

Netizen mula tertanya-tanya, siapakah artis wanita yang dimaksudkan.

Ada segelintir netizen berpandangan bahawa itu hanya sekadar perbualan rakan-rakan artis sahaja. Tetapi tidak kurang juga yang berkata, perbualan seperti itu tidak sepatutnya diungkapkan kerana lelaki itu merupakan suami orang.

Bagaimanapun, gambar-gambar tersebut telah dipadamkan dari laman Instagram wanita berkenaan.

Apa pun, selesaikan dengan cara baik. Utamakan anak-anak, jangan kerana orang ketiga, rumah tangga yang sudah terbina lama musnah begitu sahaja.

Sumber: Kawah Api, mForum Cari


http://www.thereporter.my/2017/03/kenapa-gatal-sangat-ni-sis.html

MALANG TAK BERBAU- Dua kanak-kanak maut selepas terjatuh dari tingkat empat di sebuah pusat beli belah



TIANJIN, CHINA - Dua kanak-kanak maut selepas terjatuh dari tingkat empat di sebuah pusat beli belah, malam semalam, lapor Shanghaiist.

Sebelum kejadian jam 9 malam itu, kanak-kanak lelaki berusia 5 tahun dan adik perempuannya, 2 tahun, sedang didukung oleh bapa mereka, berhampiran penghadang kaca di tingkat empat pusat beli-belah tersebut.

Si bapa yang cuba melihat ke tingkat bawah (B1) untuk mencari isterinya bagaimanapun gagal mengimbangi badan lalu menyebabkan anak sulungnya terjatuh.

Ketika lelaki itu cuba menyelamatkan anak sulungnya, malangnya anak kecilnya pula terlepas dari tangan menyebabkan kedua-duanya terjatuh ke aras B1.

Kedua-dua mangsa terjatuh dengan kepala mereka terlebih dahulu terhempas pada lantai tingkat itu dan maut serta merta di tempat kejadian.

Si bapa segera berlari ke aras B1 untuk mendapatkan kedua-dua mangsa. Malangnya mereka sudah tidak bernyawa.
Tangisan kesedihan lelaki itu membuatkan orang ramai yang melihat kejadian itu sedih dan bersimpati.


Gambar kejadian itu juga viral di media sosial mengundang rasa simpati netizen. Ada segelintir netizen yang menyalahkan lelaki itu kerana cuai sehingga menyebabkan dua anaknya terbunuh.

Bagaimanapun, tampil beberapa netizen yang lain menasihatkan orang ramai elakkan memuat naik komen-komen yang tidak baik dan menyatakan kejadian itu boleh berlaku pada sesiapa sahaja meskipun dalam sudah mengambil langkah berjaga-jaga.

Polis tiba di tempat kejadian dan lelaki itu ditahan untuk membantu siasatan berhubung kejadian tersebut. - The Reporter


http://www.thereporter.my/2017/02/terlepas-dari-tangan-bapa-2-kanak-kanak.html

nilah wajah bakal isteri Hans Isaac seorang modelling dan Miss Tourism International



Ratu cantik pilihan Hans Isaac untuk tamatkan zaman bujang
Hans dan Aileen Gabriella umumkan ikatan antara mereka di ibu negara hari ini. - Astro AWANI / Mariah Ahmad


KUALA LUMPUR: Pelakon dan penerbit popular Datuk Hans Isaac, 45, mengumumkan akan melangsungkan perkahwinan bersama pasangannya Aileen Gabriella Robinson, 28, pada 29 Julai ini.

Dalam satu sidang media yang berlangsung di Hotel Majestic Kuala Lumpur hari ini, Hans turut berkongsikan beliau sudah bertunang dengan pasangannya pada 29 Januari lalu di gereja Cathedral of the Good Shepherd di Singapura.

"Pertemuan pertama kami adalah pada 2011 ketika Gabriella menyertai Miss Tourism International dan saya adalah jurinya.

"Namun kami mula menjalinkan hubungan sebagai kekasih pada tahun lalu," jelas Hans.

Kata Hans, cara Gabriella membawa diri dan sikap santunnya menjadikan beliau tertarik hati dengan gadis tersebut.

Gabriella Robinson turut aktif di media sosial. Ketika ini beliau mempunyai lebih 10.7 ribu
pengikut di Instagram.

Sementara itu, bagi Gabriella jurang usia 17 tahun antara mereka bukan penghalang untuk memahami pasangan masing-masing.

"Walaupun Hans sibuk dengan kerjanya namun Hans tetap bertanggungjawab dan mengutamakan keluarganya. Itu menarik perhatian saya.
"Perwatakan Hans yang sangat teratur turut mengajar saya banyak perkara. Keperibadiannya yang sangat positif turut menjadikan saya lebih positif," tambah Gabriella dalam sidang media yang sama.

Hans dan Gabriella akan melangsungkan perkahwinan mereka di Gereja St John Cathedral, Kuala Lumpur.

Tag: hans isaac, Aileen Gabriella Robinson, berkahwin, selebriti malaysia



http://www.astroawani.com/berita-hiburan/ratu-cantik-pilihan-hans-isaac-untuk-tamatkan-zaman-bujang-133917


ya allah dia lah satunya anak kesayanganku dan anak perempuan yang aku tunggu-tunggu akhirnya maut kerana diri aku....



 MARAN, TERENGGANU - Seorang kanak-kanak perempuan berusia 2 tahun maut selepas dilanggar bapanya sendiri yang sedang mengundurkan kereta pancuan empat rodanya, pagi semalam, lapor Harian Metro.

Dalam kejadian jam 8.45 pagi di FELDA Jengka 10, Nur Aireena Ilhani Azizi meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital.

Difahamkan ketika kejadian itu berlaku, bapa mangsa, Azizi Ramli, 47, yang memiliki kedai runci baru pulang selepas menghantar barang kepada pelanggannya.
Abang sulung mangsa, Muhammad Aiman Azizi, 18 berkata, dia berada di kaunter kedai runcit berkenaan sebelum dikejutkan dengan jeritan, Noraini Mohamad, 41, yang memanggil nama mangsa, menyebabkan dia terus keluar untuk melihat apa yang berlaku.

"Sebaik saja keluar, saya melihat adik sudah terbaring di belakang kenderaan ayah dalam keadaan berlumuran darah.

"Adik terus dibawa ke Hospital Jengka namun disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital," katanya.

Sementara itu, Azizi Ramli masih trauma dengan kejadian itu dan mengakui terkilan kerana kehilangan satu-satunya anak perempuan daripada empat beradik.

Jenazah mangsa telah dikebumikan di tanah perkuburan Islam FELDA Jengka 10, jam 3 petang semalam.

Ketua Polis Daerah Maran, Deputi Superintendan Mazlan Hassan mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan berkata siasatan lanjut masih dijalankan. - The Reporter


Sudah 30 tahun berlalu.....si isteri masih tidak dapat maafkan dirinya sendiri....peristiwa itu bagaikan baru berlaku semalam.....





Sebuah kisah benar...
😢😢😢😢😢😢😢

Abang ni #%¥¥¥$&@%@%#&@@
Macam2 isterinya maki hamun. Tak puas hati.. Tapi suami diamkan diri. Layankan saja sikap isteri yg sedang hot. Biarkan dia lepaskan apa yg terbuku di hati.

'Abg nak pergi kerja ni'. Kata si suami,
Sambil hulurkan tangan utk bersalaman dengan isterinya. Namun tgnnya ditepis....isteri masih ego dengan sikap barannya. Tiada lagi sarapan...tiada lagi segelas air. Tiada peluk cium utk suaminya seperti biasa. Biarkan rasa. Biarkan dia tahu aku betul2 merajuk kali nih~ kata si isteri td dalam hatinya. Huh....dia ingt aku ni apa? Tunggul??? Tak ada hati dan perasaan??? Lantaklah....puas hati aku

Si suami menoleh sebelum membuka pintu utk keluar ke tempat kerja. Tapi masih sama. Si isteri masih berkeras. Langsung tidak diberi perhatian buat suaminya....Suami dalam keadaan kecewa melangkah keluar.....memberi kemenangan kepada isterinya....Biarlah...nnti sejuk tu oklah.

2 Jam berlalu....
Aihhh.....mengapa langsung tak mesej bgtau dah sampai pejabat??? Biasanya pasti call memberitahu dah selamat sampai.. Senyapppp aja nih. Marah kot? Cetus hati si isteri....

Tiba2 ada panggilan...huh. Tau pun nak telefon. Hello?? Nak apa??? Oppsss sory. Rupanya panggilan dari org lain. Rakan seperjuangan di syarikat ingin memberitahu tentang perkembangan situasi di tempat seminar.

4 Jam berlalu.
Nak call tak nih? Argghhhhh....biarkanlah. Merajuk la tuh. Selagi dia tak mesej @ call, biarkan je lah. Tapi si isteri dah mula risau....macam ada yg tak kena.....kring!!!!! kringgg!!!!!
Telefon rumahnya berdering....

Assalamualaikum...ni puan ****** ker?
Ya jawab si isteri td. Puan dikehendaki dtg ke hospital ****** dengan segera. Suami puan tuan**** kemalangan ngeri pagi td.

Allahuakbar....tiba2 si isteri terlepas telefon di tgn.....terbayang2 kelibat suaminya pagi td. Suami yg nak bersalam tp dia tepis....Menangis berterusan......lemah longlai badanya...tidak sempat memohon maaf. Allah....Allah....ampunkan aku Ya Allah.....

Sudah 30 tahun berlalu.....si isteri masih tidak dpt maafkan dirinya sendiri....peristiwa itu bagaikan baru berlaku semalam.....

~~ Wahai isteri/suami diluar sana......bersalaman lah setiap kali kamu akan berpisah untuk ke tempat kerja masing2......peluk dan ciumlah pasangan masing2....mohon maaflah...Kita tidak pasti siapa yg melangkah keluar dalam keadaan sihat sempurna, pulangnya sebagai jenazah...
Suami/isteri buanglah sikap ego pada diri kerana egois itu tiada kebaikkan nya.

Subhanallah

#peringatan kita bersama
😭😭😭😭😭😭😭

Bahana Terlanjur Dengan Lelaki Akibatnya dijangkiti penyakit kelamin

sekadar gambar hiasan 

. Ada yang sebelum dijangkiti hiv. Selalunya selagi tidak menjalni pemeriksaan mengandung, memang tidak tahu. 


Hanya tahu apabila melakukan pemeriksaan kesihatan ibu mengndung di Klinik Kesihatan Kerajaan. Jika di menjalani pemeriksaan di klinik swasta, merek tidak akan buat selengkap lengkapnya. 

Selalunya pemeriksaan mengandung di klinik kerajaan hanya di buat bila sudah masuk rumah perlindungan. Jika masuk kandungan sudah hampir 28 minggu, risiko tinggi kepada kandungan untuk dijangkiti kerana lewat menerima rawatan. Sebab itulah kenapa pejabat agama menerapkan pasangan pengantin yang mahu bernikah kena menjalani ujian saringan hiv.

 Untuk mengenalpasti tahap kesihatan pasangan yang ingin bernikah. Untuk mengelakkan penyakit yang ada pada pasangan dapat dirawat dan apabila ada anak, boleh mengelakkan anak terkena jangkitan. Ramai yang menyalahkan pihak lain bila sudah berlaku jangkitan. 

Kata sebab keputihan tinggi,ummi larang pakai panty liner sebab tu dapat jangkitan. Dik oii... jangkitan tu bukan dari sebab kamu tidak jaga kebersihan, tetapi jangkitan kamu dapat dari hubungan seks rambang. Melalui cecair lembapan. Sekarang dalam kes ni kamu terkena melalui air mani ketika persetubuhan. 

Bukan mudah pulak nak memahamkan. Sansetif lagi. Mudah tersinggung bila ditegur disebabkan jangkitan tu. Makin payah nak diurus. Menguruskan mereka dalam keadaan berbagai perkara. Didikan agama, amalan kehidupan harian yang bersih, emosi yang ikut mood saja mencabar kesabaran.

 Bila ditegur kata kita marah dan tidak peduli, tidak ambik perhatian. Jika dibiarkan tak tahu nak buat apa. Memang mencabar. Nak berubah bukan mudah. Moga moga hanya yang benar niat ikhlas mahu berubah saja berada di Baitus Solehah. Yang ada niat lain segeralah dikeluarkan secara hormat, Allah Maha Tahu .
AMBIL IKTIBAR....

Sebuah kisah benar...
😢😢😢😢😢😢😢

Seorang bayi berusia 20 bulan nyaris diculik seorang lelaki dipercayai warga asing


sekadar gambar hiasan

Bayi 20 bulan nyaris diculik di taman permainan


KAJANG, SELANGOR - Seorang bayi berusia 20 bulan nyaris diculik seorang lelaki dipercayai warga asing di Klinik Sungai Chua, pagi semalam, lapor Harian Metro.

Dalam kejadian jam 11.30 pagi itu, bayi berkenaan yang sedang bermain di taman permainan yang terletak di hadapan klinik tersebut sebelum lelaki itu datang mendukungnya.
Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Othman Nanyan berkata, ketika kejadian, ibu bayi berkenaan sedang menunggu giliran untuk pemeriksaan kandungannya.

"Lelaki terbabit masuk ke ruang taman permainan dan cuba melarikan bayi berkenaan. Bagaimanapun usahanya gagal selepas si ibu nekad mempertahankan anaknya.

"Lelaki itu kemudian melepaskan bayi berkenaan sebelum keluar melarikan diri," katanya.

Siasatan lanjut sedang dijalankan dan kes disiasat mengikut Seksyen 362/511 Kanun Keseksaan. - The Reporter


http://www.thereporter.my/2017/02/bayi-20-bulan-nyaris-diculik-di-taman.html




lelaki bangla ugut sebar video seks kepada keluarga - wanita ini mengaku terpaksa jadi pemuas nafsu Mat bangla

sebuah kisah yang pernah mengemparkan Malaysia satu ketika dahulu terpaksa dikongsikan semula sebagai pengajaran tambahan pula bangla semakin ramai di malaysia hari ini

Seorang kerani menanggung derita fizikal dan mental apabila dipaksa menjadi pemuas nafsu seks seorang lelaki warga Bangladesh selepas diugut video aksi panas mereka akan disebarkan kepada keluarga, rakan dan teman lelakinya jika tidak berbuat demikian.

gambar hiasan

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Lily, 21, berkata, dia mengenali lelaki itu dua tahun lalu ketika mereka bekerja di kilang pemborong sayur di Simpang Pulai.

Menurutnya, sepanjang dia mengenali Anwar, 27, hubungan sama seperti rakan-rakan sekerja lain. “Detik hitam bermula 30 Ogos lalu, kira-kira jam 12 tengah hari, ketika Anwar mengajak saya keluar minum di Gopeng. Tak lama lepas minum, saya rasa pening dan terus tidak sedar.

“Bila sedar, saya terkejut kerana berada dalam keadaan bogel di sebuah bilik hotel. Hotel tu sebelah kedai tempat kami minum.

“Masa tu, lelaki tu pun ada dalam bilik dan ugut akan sebarkan video seks kami yang dirakam gunakan telefon bimbit,” katanya ketika ditemui pada sidang media semalam.

Dia mendakwa selepas insiden itu, suspek menghubunginya setiap hari dan memaksanya melakukan hubungan seks jika tidak mahu video itu.

saya tidak pernah puas bersama suami di ranjang walaupun kami kerap bersetubuh - Pendedahan berani mati isteri ini buatkan kaum suami termenung

Assalamualaikum, Saya baru sahaja melahirkan anak sulung. Suami saya berumur 29 tahun manakala saya berumur 24 tahun.

Suami saya seorang yang baik, penyayang dan bertanggungjawab kepada saya dan anak. Apa sahaja persediaan atau keperluan kami dia akan dahulukan terutama keperluan bayi kami.



Namun semenjak kami bersama sepanjang perkahwinan, saya tidak pernah puas bersama suami di ranjang walaupun kami kerap bersetubuh.

Untuk pengetahuan, kami berdua kerap bersetubuh sebelum mendapat anak kerana terlalu inginkan zuriat. Suami saya cepat kalah.

Saya tahu dia kerja kuat namun tetap lemah. Saya ada belikan pil sampingan untuk kecergasan badan
 

Saya perlu ingatkan suami setiap kali dia lupa. Malah dia tidak akan makan sebiji ubat pun walaupun ubat ada di depan mata. Selepas 2 bulan melahirkan anak, kami bersama kembali.

Kini bayi sudah pun masuk 3 bulan tapi baru 2 kali kami bersama. Masalah suami saya ialah dia cepat kalah. Kadang-kadang tak sampai 5 minit dia sudah tewas.

Saya bosan. Suami saya suka menonton televisyen sehingga lewat malam. Selagi dia tidak mengantuk, dia tidak akan masuk ke dalam bilik.

Kadang-kadang saya terpaksa masuk bilik dahulu membawa anak kami. Selain itu, dia juga selalu menyuruh saya membelai ‘senjatanya’ sehingga dia terlelap.

Saya bosan dengan masalah suami saya. Namun saya bernasib baik kerana dia seorang yang penyayang dan suka mengambil berat.

Saya pula tidak pernah meluahkan rasa tidak puas saya kepadanya kerana bimbang dia akan kecil hati. Bagaimana cara untuk saya memulakan langkah supaya suami saya berubah dan dapat menceriakan hati saya

saya amat terkejut apabila ternampak lembaga hitam yang menyebabkan kereta saya terbabas - remaja kongsi detik hitam dihalang lembaga hitam

MUKAH: Eammiel Tan, 20 dari Kampung Teh Labak sekembali dari mencari ulat mulung di hutan, bergegas memandu kereta ke bandar Mukah untuk mengisi minyak kereta seperti diminta oleh ayahnya.


Dalam perjalanan balik dari mengisi minyak di Mukah, Eammiel mengaku tidak memandu terlalu laju, ternampak kelibat lembaga hitam berdiri menghadang laluan keretanya.

Menceritakan detik misteri itu ketika ditemui di bilik kecemasan Hospital Mukah, Utusan Sarawak melaporkan pada Selasa, Eammiel berkata, “saya amat terkejut apabila ternampak lembaga hitam yang menyebabkan kereta saya terbabas,” kata mangsa memberitahu keretanya tercucuk besi penghadang jalan.

Kejadian berlaku 7 malam Ahad di Jambatan Sungai Genai Jalan Kampung Sesok-Kampung Tellian menyebabkan mangsa mengalami pendarahan di kepala dan leher.

Utusan Sarawak turut melaporkan, saksi Meradak Unga, 40-an yang kebetulan berada di situ memberitahu mangsa dibantu orang awam yang melintas kawasan terbabit dan menghantarnya ke hospital Daerah Mukah 8.30 malam.

Misterinya, Meradak turut mengaku sebelum ini, dia sendiri pernah menghadapi peristiwa yang sama sebagaimana dilalui Eammiel.

Meradak turut kemalangan selepas terserempak lembaga hitam menghalang laluan di tempat dan pada waktu hampir sama sekitar 7.30 malam dalam hujan renyai-renyai. – Sarawakvoice

Selepas 1MDB Najib dikaitkan pula kerugian FELDA sebanyak RM654 Juta

Felda Global Ventures Berhad (FGV) perlu menjelaskan ke mana wang deposit pembelian saham PT Eagle High Plantations (EHP) berjumlah RM654 juta disalurkan dalam keadaan Felda menghadapi masalah kewangan untuk membiayai pembelian saham syarikat terbabit.


 Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli berkata, jika syarat Perjanjian Awal dipatuhi EHP perlu membayar kembali wang deposit RM654 juta kepada FGV setelah syarikat milik Felda itu menarik diri daripada membeli saham syarikat terbabit.

Bagaimanapun kontroversi baru timbul apabila Felda pula dilaporkan berminat untuk membeli kepentingan dalam EHP walaupun menghadapi masalah kewangan.

"Walaupun berita pembelian PT Eagle High Plantations oleh Felda telah menjadi pengetahuan umum, ada beberapa perkara yang mungkin rakyat terlepas pandang dan perlu diberi perhatian segera.

"Rancangan asal pembelian saham-saham (EHP) milik sahabat baik Datuk Seri Najib ini sebenarnya bukanlah melibatkan Felda tetapi syarikat senaraian Felda Global Ventures Berhad (FGV). Felda digunakan setelah pembelian oleh FGV gagal atas sebab-sebab yang masih belum diketahui sehingga kini," ujar Rafizi dalam satu kenyataan.

Pada 12 Jun 2015, FGV telah mengumumkan kepada Bursa Malaysia bahawa ia (melalui anak syarikat milik penuhnya iaitu FGV Kalimantan Sdn Bhd) telah menandatangani satu Perjanjian Awal (Heads of Agreement) dengan PT Rajawali Capital International dan PT Rajawali Copora (iaitu syarikat-syarikat milik Tan Sri Peter Sondakh) bagi pembelian 37% saham milik PT Rajawali di dalam PT Eagle High Plantations.

Selain dari harga yang dilihat terlalu tinggi, cadangan pembelian saham PT Eagle High Plantations ini juga mendapat kritikan hebat kerana syarat pembayaran deposit yang terlalu tinggi.

"Perjanjian Awal mensyaratkan FGV membayar deposit sebanyak RM654 juta kepada PT Rajawali milik Tan Sri Peter Sondakh sebagai cengkeram sementara rundingan-rundingan lain untuk memuktamadkan perjanjian ini berjalan.

"Syarat pembayaran deposit yang terlalu tinggi pada nilai RM654 juta ini telah mengundang maklum balas dari Bursa Malaysia yang mengeluarkan notis rasmi bertarikh 15 Jun 2015 kepada FGV untuk menerangkan sebab deposit sedemikian tinggi diperlukan.

"Maka, pada 17 Jun 2015, FGV telah memberikan jawapan-jawapan kepada pertanyaan Bursa Malaysia itu termasuk mengenai pembayaran deposit yang tinggi itu.

"FGV menyatakan bahawa sekiranya perjanjian jual beli saham di antara FGV dan PT Rajawali milik Tan Sri Peter Sondakh ini tidak dapat dimuktamadkan atas apa-apa sebab sekali pun, kesemua deposit berjumlah RM654 juta bersama-sama keuntungan faedah wang itu disimpan di dalam bank sementara ia dipegang oleh PT Rajawali, mestilah dikembalikan kepada FGV.

"Pengesahan bahawa rancangan jual beli saham itu ditamatkan dibuat oleh FGV dalam satu notis kepada Bursa Malaysia bertarikh 23 Disember 2016, iaitu hari yang sama Felda mengumumkan ia telah menandatangani perjanjian membeli saham-saham PT Eagle High Plantations dari PT Rajawali.

"Oleh kerana perkara ini berlaku dihujung tahun 2016 dan laporan keputusan kewangan FGV bagi suku keempat 2016 belum dikeluarkan, sehingga kini tidak ada maklumat mengenai deposit berjumlah RM654 juta ini. Semakan notis-notis yang difailkan di Bursa Malaysia juga tidak menunjukkan sebarang notis berkenaan perkara ini.

"Oleh itu, saya mengambil langkah awal untuk memastikan deposit itu dipulangkan kepada FGV mengikut syarat Perjanjian Awal dengan bertanyakan soalan-soalan ini:

"Adakah FGV membayar deposit berjumlah RM654 juta itu kepada PT Rajawali dalam bulan Jun 2015 seperti kehendak Perjanjian Awal?

"Jika ya, sudahkan PT Rajawali telah memulangkan kembali deposit RM654 juta itu bersama dengan keuntungan faedah simpanan dan bilakah deposit dan keuntungan itu dipulangkan kepada FGV?

"Jika belum dipulangkan, bilakah akan dipulangkan?

"Jika belum ada tarikh tetap jumlah itu dipulangkan, adakah deposit RM654 juta itu akan diguna pakai sebagai sebahagian dari urusniaga pembelian saham-saham PT Eagle High Plantations yang kini telah dibeli oleh Felda?" soal Naib Presiden PKR ini.

Bayi 2 bulan Meninggal dunia kerana diberi makan pisang & biskut marie sejak usia sebulan

 DIBERI MAKAN PISANG & BISKUT MARIE, BAYI 2 BULAN INI MENEMUI ILAHI

Semalam tersebar screenshot whatsapp tentang kematian bayi berusia 2 bulan yang mati dipercayai kerana makan pisang dan biskut marie di Indonesia. Ada orang tanya saya betul ke pisang dan biskut marie boleh menyebabkan kematian tersebut. Ini ulasan saya berdasarkan info terhad pada screenshot whatsapp yang ada.



Info yang ada:

    Bayi berusia 2 bulan.
    Diberi makan pisang & biskut marie sejak usia 1 bulan
    Mati kerana pneumoni berat
    Perut membusung berdasarkan gambar

Pemberian makanan berbentuk pepejal atau semi-pepejal kepada bayi berusia bawah 4-6 bulan berisiko menyebabkan usus sumbat. Antara tandanya ialah perut membusung (abdominal distension) kerana usus membengkak akibat pengumpulan makanan dan minuman yang terhalang.

Apabila usus sumbat, risiko untuk bayi muntah-muntah adalah tinggi, lebih-lebih lagi jika pemberian minuman atau makanan tetap diteruskan. Kebiasannya muntah (vomitus) ini keluar mengikut mulut dan kadang-kadang hidung atau tertelan semula, namun ia boleh juga masuk ke dalam saluran pernafasan hingga paru-paru (aspiration into the lung) terutamanya bagi bayi.

Apabila muntah ini masuk ke dalam paru-paru, ia menyebabkan keradangan paru-paru (pneumonia) yang boleh mengakibatkan kesukaran untuk bernafas. Jika radang terlalu teruk (severe pneumonia = pneumoni berat), ia boleh menyebabkan kematian.

    Salam.admin minta siarkan pic nie..kejadian di indonesia baby baru 2 bulan mak die kasih pisang dengan bubur ya allah sedih sngat..baby meninggal…
    Posted by Info Ibu Hamil on Monday, February 27, 2017
    ...

Pengajarannya, bukan semua petua atau tradisi boleh diikut bulat-bulat. Jika ada petua yang disahkan merbahaya berdasarkan landasan ilmu, tinggalkan sahaja.

Elakkan juga daripada jadi baik tidak bertempat dengan memberi makanan kepada anak orang lain tanpa izin ibubapanya kerana anak itu mungkin ada kontraindikasi kepada makanan tertentu. Niat memang baik, tapi caranya salah.

Beri makanan pelengkap pada usia 6 bulan bermula dengan bentuk semi-pepejal, secair yang boleh dahulu, kemudian baru ditambah kepekatannya mengikut kesesuaian.


Jika bayi muntah-muntah dan perut membusung, dapatkan konsultasi di fasiliti kesihatan dengan segera.

Nota 1: Ini adalah pandangan peribadi penulis berdasarkan info terhad pada satu screenshot whatsapp sahaja dan bukannya diagnosis atau situasi sebenar selagi tiada pengesahan daripada pihak terlibat.

Nota 2: Ini adalah pandangan peribadi penulis berdasarkan info terhad pada satu screenshot whatsapp sahaja dan bukannya diagnosis atau situasi sebenar selagi tiada pengesahan daripada pihak terlibat.viral.arif.my

Video : orang ramai terpaksa beratur panjang apabila pasangan melakukan seks di mesin ATM

KALAU sudah hilang maruah diri, inilah yang berlaku. Sepasang kekasih dengan selamba melakukan seks di mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di sebuah bank, menyebabkan orang ramai yang mahu mengeluarkan wang terpaksa menunggu di luar bilik ATM itu.


Kejadian itu berlaku di sebuah bank di Oaxaca, Mexico.

Memandangkan bank terbabit terletak bersebelahan dengan jabatan pendidikan, ia mencetuskan spekulasi bahawa pasangan berkenaan adalah guru.

Rakaman video pasangan itu berselingkuh telah dirakamkan dan kini menjadi tular di media sosial.


Tahun lepas, pasangan kekasih dirakamkan melakukan seks di stesyen keretapi di Barcelona dengan pasangan berkenaan tanpa malu membuka seluar dan duduk di atas kerusi yang dikhaskan untuk penumpang.

Sementara semalam, dua anggota polis di Argentina berdepan pemecatan selepas video mereka melakukan seks di dalam kereta polis telah tersebar. Ketika itu mereka tidak mempedulikan panggilan kecemasan mengenai laporan rompakan. – MYNEWSHUB.CC

Video : sengaja tak pakai seluar dalam, Aktres Tunjuk "Miss V" Di Red Carpet Oscar

AKTRES filem Showgirls 2:Penny’s from Heaven; Blanca Blanco mencuri perhatian ramai ketika berjalan di karpet merah Anugerah Akademi (Oscar) ke-89 yang diadakan di Los Angeles, Amerika Syarikat, semalam.


Blanca ketika menghadiri anugerah berprestij itu anggun mengenakan busana berwarna kuning yang terbelah di bahagian sisi paha kirinya.

Walau bagaimanapun, penampilan Blanca pada malam itu direncatkan dengan potongan busana itu yang terlalu tinggi sehingga menampakkan alat sulitnya ‘Miss V’ ketika menyelusuri karpet merah di acara gilang gemilang itu.

Pun begitu, aktres berusia 36 tahun ini, seolah-olah tidak kisah seluruh dunia menonton asetnya itu malah dengan ‘tenangnya’ dia posing di hadapan ratusan jurugambar yang ada di situ.

Malah Blanca juga turut berkongsi fotonya ketika menggayakan busana itu menerusi laman sosial peribadinya mempamerkan kakinya yang jinjang.

Selain Blanca, beberapa selebriti Hollywood juga pernah menghadapi situasi seperti itu antaranya Bella Hadid ketika berjalan di karpet merah Festival Filem Cannes, Jun lalu.

Manakala model Itali iaitu Giulia Salemi dan Dayane Mello pula pernah menggayakan busana serupa ketika menghadiri tayangan perdana filem The Young Pope di Festival Filem Venice tahun lalu. – MYNEWSHUB.CC

Video : penganjur perlu ada otak, Netizen kecam tindakan pelakon Sherry Ibrahim baling beg jadi rebutan pengunjung lelaki dan perempuan

KEBIASAANNYA acara perebutan dalam dilihat dalam babak drama Mat Saleh ketika pengantin perempuan ingin membaling bunga kepada tetamu perempuan mereka.

Tapi, kini ia bukan lagi hanya tertakluk kepada majlis perkahwinan sahaja, sebaliknya, acara baling membaling ini juga sudah diaplikasikan sebagai salah satu cara untuk menghargai peminat dan pembeli.




Sebagai contoh, video yang kian menular ini menunjukkan situasi sebenar acara perebutan beg yang diberikan penganjur sebuah festival Mood Republik yang berlangsung di Kedah, baru-baru ini.

Dalam video ini dapat dilihat di antara hadirin bercampur lelaki dan perempuan bagi mendapatkan beg yang dicampak oleh pelakon Sherry Ibrahim.

Masing-masing nampaknya tidak mahu melepaskan peluang keemasan merebut ‘beg harta karun’ yang dihadiahkan penganjur buat pengunjung.

Namun, dalam sakan berebut tu, nampak macam tak manis pula bila lelaki dan perempuan bergomol macam tu kan.

Mungkin lepas ini pihak penganjur boleh fikirkan inisiatif lain untuk memeriahkan acara sekali gus bagi menghargai pengunjung yang setia hadir ke karnival anjuran mereka.

Seorang pembaca Mynewshub juga menghantar komen seperti berikut meluahkan kurang senang dengan apa yang berlaku;

Assalamualaikum,

Saya hanya nak share je.

Tentang Mood Republik yang diadakan di kedah baru2 nie sempena #moodrepublikkedah2017. Pihak penganjur Mood Republik sepatutnye lebih berhati2 dengan mengadakan peraduan menang seharusnya gune lah cara yg betul cara yg lebih baik.

Tak sepatutnye hal nie terjadi dgn membaling beg sehingga ade yg berebut2, ade yg jatuh ade jugak peminat antara lelaki dan peminat wanita berasak2 berhimpit2 hanya kerana utk mendapatkan beg yg di baling tu. Rasenye seperti takde etika kesopanan langsung takde adab.


Pelakon Sherry Ibrahim tu pun mcm suke je nak baling2 beg kepada peminat. Cube guna cara yg lebih elok. Contoh : buat kuiz ke, main teka teki ke ataupun lantik seorang juri utk menilai. Saye sembang bace kat post IG Sherry vidoe beliau membaling beg tu. Ramai yg hentam die komen2 negative dgn cara die tu buat masyakarat anggap bende tu tak sesuai tak sepatutnye terjadi. Sherry tak padam post tu tapi orang boleh tengok betapa malunye.

Seharusnye Sherry padam terus tapi die hanya off komen. Sungguh tak beradab takde etika kesopanan langsung. Kite manusia bukan haiwan atau binatang nak diperlakukan sedemikian.

Saye harap pihak penganjur mood republik boleh pertimbangkan hal sedemikian. Kite buat cara elok orang boleh terima. Kite buat cara yg tak elok orang boleh fikir yg bukan2 orang boleh fikir negative. Sekian Terima Kasih


– MYNEWSHUB.CC

Malam itu saya dikerjakan 2 lelaki negro hingga lesu - Isteri mengaku terlanjur 2 negro ketika kursus

Pada awal tahun ini. saya telah dihantar oleh syarikat tempat saya bekerja berkursus keluar negara selama 1 bulan. Inilah kali pertama saya berpisah jauh dan lama dari suami dan anak anak saya,tapi atas dorongan suami dan kerana kerja, saya pun berangkat.


Pada hari ketiga saya di sana, adalah saorang pegawai syarikat tempat saya berkursus itu datang dan berbual mesra dengan saya. Dia ini keturunan negro, tinggi dan besar orangnya. Setiap hari dan waktu kalau ada peluang dia akan datang dan berbual dengan saya dan atas kemesraannya dan juga kerana berjauhan agaknya serta minat saya pada orang orang yang tegap saperti yang saya baca dalam cerita cerita, saya pun rapat dengannya.

Satu hujung minggu dia ajak saya kerumahnya dan bertemu dengan isterinya.Satelah makan tengahhari sambil duduk duduk, perbualan berlarutan hingga ke soal seks. Isterinya terus terang tanya saya sama ada saya minat untuk tidur dengan suaminya kerana sabentar lagi kekasihnya akan datang.Saya hanya membisu dan bila kekasihnya datang, dia terus berpelukkan didepan suaminya. Dan tanpa segan silu mereka terus bercium dan menanggalkan pakaian depan saya dan suaminya.

Dipendekkan cerita, rupanya mereka ini memang mengamalkan kehidupan bebas begini. Saya terpukau dengan apa yang saya lihat,lebih hebat dari cerita cerita saya baca atau lihat. Tanpa saya sedar, suaminya telah merapati saya dan entah kenapa, saya juga terikut dengan apa saya lihat dan membiarkan saja dia melakukan pada diri saya. Satu persatu pakaian saya ditanggalkannya dan dia juga bertelanjang bulat.

Seluruh tubuh badan saya dijilatnya dan saya terus dibuai keseronokkan dengan menikmati serta melihat perkara yang belum pernah saya ingat akan terjadi. Depan mata saya isterinya dengan orang lain dan saya dengan suaminya.

Waktu itu saya lupa suami dan anak anak saya dan segalanya. Petang itu saya terus dibuai nikmat dan ia berterusan hingga kemalamnya. Saya bermalam dirumah mereka dan hanya balik kehotel penginapan pada tengah hari esoknya dalam keadaan yang betul betul lesu. Sepanjang malam itu kedua dua lelaki dan wanita itu mengajar serta mengerjakan tubuh saya dengan berbagai cara yang tidak pernah saya lakukan atau tahu sabelumnya.

kerana kecuaian polis, penjenayah rogol terlepas dan tidak dapat dikesan

Tiga anggota polis cuai apabila meninggalkan seorang tahanan kes perogol dalam kereta polis menyebabkan suspek berpeluang melarikan diri susulan membatu suspek beli makanan untuk berbuka puasa.



Persuruhjaya Polis Sabah, Datuk Ramli Din mengesahkan kes tersebut sambil mengatakan kejadian itu berlaku di Daerah Beluran pada 25hb Februari, Sabtu lalu dan suspek mengambil masa tiga minit untuk melarikan diri.

Menurutnya, suspek dikenali sebagai Nasrudi @ Sudi Ambo, 29, disyaki merogol seorang gadis berumur 17 tahun pada 18hb Februari dan berjaya ditangkap pada 20hb Februari.

Dalam kejadian jam 7.15 malam itu, suspek yang dalam perjalanan bersama tiga anggota polis untuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Beluran, dikatakan meminta dibelikan makanan untuk berbuka kerana berpuasa.

Difahamkan, suspek yang bergari di kedua-dua tangan ketika itu dibiarkan bersendirian di tempat duduk di bahagian belakang kereta, manakala tiga anggota terbabit masuk ke restoran untuk membeli makanan.

Kira-kira tiga minit kemudian, anggota polis yang menyangka pintu kereta sudah berkunci pulang semula ke kenderaan dan mendapati suspek hilang.

Suspek dipercayai mengambil kesempatan melarikan diri dengan membuka pintu kereta yang tidak berkunci ke arah kebun sawit berhampiran.

Tegas Ramli Din, ketiga-tiga anggota polis yang lalai tersebut akan disiasat dan mereka akan dikenal pasti samada mengambil rasuah dan sengaja lepaskan suspek.

Sekiranya terbukti mereka menyalahi undang-undang, tindakan sewajarnya akan diambil ke atas mereka.Suspek kini masih belum berjaya dikesan lagi.


Mengaku Dianiaya Teman lelaki Hingga Implan Payudara nyaris Pecah, Begini Keadaan Model Cantik Ini Sekarang

Wang Rui Er merupakan seleb internet yang sangat popular di laman media sosial China, Weibo.

Seperti yang dipetik dari worldofbuzz.com, Wang Rui Er dikenali akan foto modelling-nya yang sangat seksi.

 


Ia juga kerap memuat naik tangkapan pakaian dalam dan foto kehidupan sehari-harinya.

 

Wang Rui Er Wang Rui Er (worldofbuzz.com)

Baru-baru ini, Wang Rui Er mengejutkan para peminat ketika menulis curhatan di Weibo.

Ia mendedahkan bahawa dirinya mendapat tindakan keganasan dari teman lelakinya sendiri sepanjang tiga tahun terakhir.


 Dalam ungkapanya, ia menulis:

"Aku telah bersamamu sepanjang tiga tahun.

Aku mengaku, pada awalnya memang aku dekat denganmu kerana wang.

Tiga tahun ini, kau memperlakukanku dengan kasar, tapi aku cuba bertahan.


 tolong fikir.

Aku mempunyai ramai teman lelaki yang merayuku, mereka juga kaya.

Jika semua kerana wang, mana mungkin aku bertahan sepanjang tiga tahun lamanya dengan kamu.

Hingga kemarin malam, aku sudah tidak tahan lagi ketika kau pukul aku hingga bentuk dadaku tidak sekata lagi dan hampir pecah!

Bahkan jika kau membaling satu beg penuh berisi wang untuk pembedahan plastik, aku tetap ingin kau pergi.

Aku mengaku bahawa aku sempat mencintaimu, tapi sekarang, aku ingin putus.
Semua selesai.

Tolong pergi dan jangan muncul lagi.

Aku menulis ini kerana aku ingin orang-orang tahu bahawa hubungan kita telah berkahir. "



Postingan Wang Rui Er
Postingan Wang Rui Er (worldofbuzz.com)



Menurut China Press, pembedahan plastik yang dijalani Wang untuk seluruh tubuhnya hampir sebanyak 1 juta yuan


 Wang Rui Er
 Rui Er juga mengongsikan gambarnya setelah tindakan keganasan yang diterimanya.

Bahagian mulut, mata kanannya kelihatan lebam.Dada dan lutunya juga terluka.Muat naik Rui Er ini mendapat ramai perhatian netizen.

Namun ada pula beberapa ornag yang mengkritiknya, mengatakan bahawa kejadian ini hanyalah normal.
Netizen berkata juga sebelum memuat naik foto keganasan, ia masih sempat-sempatnya meletakkan bulu mata palsu.

Netizen manganggap hal ini dibuat-dibuat demi meningkatkan populartitas Rui Er.

Semantara netizen lain membela dengan menganggap wajar seleb media sosial berpakaian dulu untuk memastikan dirinya kelihatan rapi.

Tikam perut sendiri-mangsa dikatakan kecewa setelah disahkan doktor mengalami masalah penyakit gastrik.




Tikam perut sendiri kerana tak tahan gestrik|Polis Kelantan masih menjalankan siasatan berhubung kejadian seorang buruh berusia 49 tahun yang menikam perutnya sendiri sehingga terburai ususnya dalam kejadian di Kampung Baru Keroh di Kuala Krai di sini, semalam.

Ketua Polis negeri, Datuk Dr Ab Rahman Ismail berkata, melalui maklumat awal yang diterima, mangsa dikatakan kecewa setelah disahkan doktor mengalami masalah penyakit gastrik.

“Dalam kejadian terbabit, mangsa berada dalam bilik dan mengunci pintu seorang diri manakala anak dan isterinya berada di luar.

“Mangsa menggunakan golok kepunyaan sendiri dan kita turut mengambil senjata itu bagi tindakan lanjut. Melalui hasil pemeriksaan yang dilakukan terhadap kediaman mangsa juga tiada elemen jenayah berhubung kejadian itu,”katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Zainab 2, di sini hari ini.

Terdahulu, beliau menyampaikan watikah pelantikan pemimpin kepada lebih 20 pelajar sekolah berkenaan dalam majlis terbabit.

Ab Rahman berkata, mangsa kini dilaporkan stabil di hospital Kuala Krai namun masih tidak sedarkan diri.

“Kita harap dapat mengenal pasti punca kejadian sebenar yang menyebabkan lelaki terbabit bertindak sedemikian,” katanya lagi.


http://eberita.org/tikam-perut-sendiri-kerana-tak-tahan-gestrik/









Ditinggalkan suami, ibu tunggal sara 4 orang anak seorang diri -Anak bongsunya menghidap penyakit jantung





Oleh Pnut Syafinaz

Saya baru balik dari menemui seorang ibu tunggal yang ditinggalkan suami dengna empat orang anak. Yang sulung tingkatan 3, yang nombor dua, darjah 4, yang nombor 3 darjah 3 dan yang bongsu ini berumur 4 tahun dan anak ini adalah anak istimewa kerana dia insan yang Allah pilih untuk diuji di dunia.

Anak bongsunya menghidap penyakit jantung, sedang menunggu giliran untuk pembedahan di IJN serta sedang dirawat dan suspek lukemia pula. Dia juga menghidap down syndrome.

Hebat anak kecil ini dan kisah anak ini dan keperitan ibunya membuatkan saya tidak boleh tidur lena. Kepala ligat memikirkan bagaimana seorang lelaki yang mempunyai empat orang anak tetapi tidak bertanggungjawab sedikit pun pada anak-anak yang ditinggalkan.

Kisah Puan E ini diceritakan kepada saya oleh seorang follower di Facebook. Saya kemudian menghubungi Puan E dan kami berjumpa. Malang sungguh nasib wanita ini. Sebelum ini, dia bekerja sebagai kerani akaun di sebuah syarikat bumiputera. Katanya majikannya baik, seminggu dua tiga kali cuti kecemasan pun majikan bertolak ansur kerana memahmi anaknya yang sering sakit. Malangnya syarikat tempat ddia bekerja ini akan berpindah ke Kuala Lumpur (sebelum ini di sebuah daerah di Selangor) menyebabkan Puan E terpaksa berhenti kerja.

Puan E pernah mendapat bantuan zakat, tetapi dihentikan kerana katanya dia masih boleh bekerja mencari nafkah. Sewa rumah tidak berbayar, akhirnya sekarang dia dan anak-anaknya tinggal menumpang di rumah kawannya di sebuah apartment.

Nak mencari kerja pun susah sebab anaknya sering sakit, malah dia juga kena berulang-alik IJN dan HKL. Katanya nanti akan menyusahkan majikan. Puan E bercadang untuk pulang ke kampung. Namun buat sementara waktu ini dia terpaksa berada di sini kerana menunggu giliran pembedahan anaknya itu. InshaAllah selesai pembedahan itu, dia dan anak-anaknya akan pulang ke kampung. (Keluarga sendiri pun susah kata dia).

Sedihnya ke hulu ke hilir untuk menguruskan perpindahan sekolah anak-anak sendirian dan tanpa ada sebarang pendapatan. Dia hanya mengharap ehsan kawan-kawan dan dia ada buat kerja mengambil upah membantu majikan Cina buat kerja sedikit. Upah yang diterima, RM30. Itupun bukan setiap hari ada kerja.
Aduhai, menahan air mata saya mendengar ceritanya tadi. Memandang wajah anak syurga ini saja sudah cukup menyedihkan hati. InshaAllah saya bercadang order nasi lemak untuk feeding homeless Jumaat ini dengan dia.

Bila saya tanya, dia boleh masak nasi lemak, tak? Dia kata boleh. Jadi saya dahulukan sejumlah wang sebagai modal untuk dia buat nasi lemak. Semoga dia mendapat sedikit keuntungan pun jadilah, buat belanja sekolah anak-anak dia.

InshaAllah kami sedang berbincang lagi bagaimana mahu membantunya. Yang penting, untuk sementara sahaja kerana selepas pembedahan anaknya, dia buat keputusan untuk pulang ke kampung. Kalau ada yang ingin bersedekah kepada beliau dan anak-anaknya yang sedang menuntut ilmu dan anak syurga ini, boleh hubungi saya terus untuk diberikan nombor akaun banknya.

Kenapa perlu menghubungi saya? Kerana saya sudah serik mendedahkan nombor akaun bank secara terbuka. Nanti ada ahli keluarga yang tahu dan mula mengambil kesempatan. Muncul pula si ayah mengungkit itu ini. Ada saja isu yang timbul. Jadi, kalau benar mahu memberikan sumbangan, boleh menghubungi saya di Facebook.

Jujurnya, mereka ini sangat memerlukan bantuan.

Kemaskini:

Disebabkan ramai sangat yang menghubungi saya untuk meminta nombor akaun dan saya pula sibuk tak dapat nak balas semua mesej dan setelah berbincang dengna setiausaha Pink Squad, tuan/puan boleh hulurkan sumbangan ke akaun bank Puan Razlina Abd Rani. InshaAllah semua sumbangan yang diberi akan terus disalurkan kepada Puan E.

Ini optional saja ye. Saya tidak mahu menggunakan akaun bank sendiri sebab akaun saya dok masuk duit sedekah Jumaat. Saya tak mahu campur aduk.

Kenapa bukan akaun pertubuhan? Akaun pertubuhan adalah akaun semasa. Nak keluarkan duitnya perlu menggunakan cek dan susah nak trace satu persatu bantuan untuk Puan E. Kalau anda masih ragu-ragu, boleh hubungi saya untuk meminta nombor akaun Puan E. Tetapi maaf jika saya lambat balas sebab hari ini saya kerja dan sibuk.

Akaun Razlina Abd. Rani 1142 9931 1937 (Maybank)

Sila e-melkan transaksi anda ke email pinksquad16@gmail.com (untuk semakan kami)

http://www.thereporter.my/2017/02/ditinggalkan-suami-ibu-tunggal-sara-4.html

ya allah memang kuat ujian allah buat saya dan suami..berpantang tanpa anak disisi kerana meninggal tidak cukup bulan

as salam admit (tolong hide kan profile saya) & warga IIH...saya sedang berpantang, tapi anak tiada disisi kerana meninggal tidak cukup bulan..iaitu pada 21week...ya allah memang kuat ujian allah buat saya dan suami..saya wanita yang mempunyai masalah PCOS, 2tahun kami berusaha untuk mempunyai zuriat sendiri..

.alhamdullilah kami akhirnya berhasil...tapi allah maha kuasa, dia uji saya dan suami dengan pemergian anak kami pada usia 5bulan kehamilan saya...semasa saya buang air besar..saya teran sedikit..

.najis memang keluar (sorry kotor sikit) tapi tanpa saya sedar,ketuban saya pon ikut keluar sekali...alahai memang sangat tekejut & cepat2 pergi hospital..doctor cakap bayi memang xboleh diselamat kan kalo ketuban berterusan keluar...kerana bukaan rahim saya sudah terbuka sendiri...

memang sangat2 sedih...anak kami memang sangat2 kuat & cukup sifat...semasa dalam wad pon dia sentiasa bergerak active menendang sya 😭😭...tapi nak buat macam mana, sesudah saya bersalin kan anak surga kami dia hanya bergerak dalam 5minit sahaja ...air ketuban memang tidak pecah..saya suami isteri memang redha kehilangan anak surga kami...cuma...

sya nak mintak pendapat dan pandangan ibu2 yang pernah ada pengalaman macam saya yang pernah mengandung dan mempunyai masalah incompetence cervix (mulut rahim terbuka). 

Hospital mana yg terbaik, cara nak kuat kan rahim semasa berpantang dan cara menjaga kehamilan sehingga 9bulan, kerana byak yang saya baca sesiapa yang mempunyai masalah begini akan ada potensi mengalami keguguran berulang & kelahiran pra matang.. saya memang ingin hamil kembali tetapi masih trauma..

.saya harap ibu2 semua doa kan saya supaya cepat hamil kembali & saya pon doa kan ibu2 sentiasa sihat sejahtera dan dipermudah kn segala urusan amin 😢😢😭

mangsa dipukul tanpa henti di badannya meskipun merayu beberapa kali meminta lelaki itu berhenti memukulnya.




 PULAU PINANG - Video seorang wanita berusia lewat 20'an dipukul dengan paip getah tanpa hanti tersebar di media sosial sejak semalam.

Video berdurasi 37 saat yang dirakam di pusat Snooker itu menunjukkan seorang wanita dipercayai warga tempatan dipukul menggunakan paip getah oleh seorang lelaki sambil perbuatannya itu dirakam oleh rakannya. 


Dalam video tersebut, mangsa dipukul tanpa henti di badannya meskipun merayu beberapa kali meminta lelaki itu berhenti memukulnya.

"Tolong! Tolong! Allah!" kata mangsa.

"Saya tak boleh cakap apa, you orang kasi saya buang kerja. Saya buat kerja saja," kata lelaki yang merakam video berkenaan.

Menurut sumber, mangsa dipercayai mempunyai hutang duit dengan mereka. Namun mangsa gagal membayar menyebabkan mereka mengambil tindakan memukul mangsa dengan paip getah. - PIXEL MEDIA


http://www.thereporter.my/2016/03/tolong-boss-allah.html

"Mak, kenapa mak tak buka lampu?""Mak, A bukan macam ni! Abang Chik tahu huruf A,"




'Mak, kenapa Allah ambil balik mata Abang Chik?'


Dari Natipah Abu

16 November 2015, dunianya tiba-tiba kelam sebelum akhirnya bibirnya juga tidak mampu lagi berkata-kata.

"Mak, kenapa mak tak buka lampu?"

Berderau darah si ibu, hancur luluh hatinya. Dalam linangan air mata, dia mendakap tubuh anak tersayang, Muhammad Fariz Zharfan binti Roslan, 8 tahun. Dia tak dapat lupakan detik bening subuh itu, saat mengejutkan anaknya dari tidur.

"Mak, kenapa Allah ambil balik mata Abang Chik?"


Soalan itu acapkali ditanya Abang Chik. Hati ibu mana yang tidak pilu bila anak yang dahulunya sihat, berlari ke sana sini, gelak ketawanya menghiburkan keluarga kini tiba-tiba menjadi buta.

"Mak, A bukan macam ni! Abang Chik tahu huruf A,"
Memasuki tahun 1 sebagai pelajar buta, bukannya mudah buat Abang Chik. Lima bulan selepas itu, akhirnya dia semakin lemah dan tidak mampu berjalan lagi. Betapalah berat ujian insan terpilih ini. Dalam sekelip mata, dari anak yang sihat tiba-tiba terlantar tanpa mampu bercakap dan bergerak lagi.

Hasil ujian MRI, doktor mengesahkan lemak yang terkumpul di dalam saraf otak, menyabkan mata dan anggota tubuhnya tidak dapat menghantar isyarat ke otaknya lagi.


Semoga ada yang sudi berkongsi rezeki dengan anak si tukang rumah ini demi menyiapkan sebuah bilik khas untuknya yang selalu menangis mendengar adik dan abang bermain.

Sumbangan boleh disalurkan kepada:

Roslan bin Adnan 152219080908 (Maybank)
Nurbaizura binti Zakaria 152023536365 (Maybank)

013-4029609 (Puan Nurbaizura)

atau pemegang amanah:

Natipah Abu 552107617521 (Maybank)


http://www.thereporter.my/2017/02/mak-kenapa-allah-ambil-balik-mata-abang.html

Pengacara terkenal Tak Sedar Payudaranya Terkeluar Ketika Siaran Langsung

Daniela Crudu, seorang pengacara satu rancangan tv di Rumania heboh diperbincangkan setelah puting payudara miliknya tersebul ketika siaran langsung di sebuah saluran TV.



Kejadiannya itu berlaku apabila Daniela mendekati seekor kambing betina lalu membungkuk untuk memeras susu kambing, saat itulah payudara Daniela terlihat tersembul.

Payudaranya Tersembul Keluar Ketika Siaran LangsungApa yang lebih parahnya, beliau tidak memakai baju dalam dan bra, sehingga puting payudaranya terlihat jelas dari balik bajunya.

Seketika video hot presenter cantik tersebut menyebar dan menjadi viral di media sosial, namun banyak juga netizen yang menduga jika insiden itu disengajakan. Karena sebelumnya Daniela Crudu dikenal sebagai presenter yang kerap memperlihatkan lekuk tubuhnya.

Video Daniela dikomen sejumlah netizen dan ada yang mengatakan :

    “Seseorang di bagian penyediaan pakaian pasti akan dipecat atau mendapat bayaran yang tinggi,” komen netizen.

Insiden seperti ini bukan pertama kali menimpa diri beliau yang sebenarnya cukup suka dengan pakaian seksi.

Sebelumnya gadis berusia 27 tahun itu pernah mempersembahkan tarian energik sampai payudaranya keluar dari korset yang dipakainya. Insiden itu juga sempat terekam kamera.

Daniela jelas menyadari masalah seperti itu terjadi lagi hanya beberapa saat kemudian. Sejak diposting ke YouTube, rekaman telah dilihat lebih dari satu juta kali.


Video penuh terkeluar payudara

Pernah rampas suami orang, koko mengamuk suami "dicantas" Perempuan lain

Rumah tangga King Coco diganggu wanita lain? Itu persoalan yang timbul apabila membaca satu perbualan antara instafamous itu dengan seorang wanita yang dikaitkan dengan suaminya, Azrin Anas.


Perbualan itu dikirimkan kepada kami dari seorang pembaca kami yang mendedahkan King Coco bengang suaminya dicaras wanita yang dikenali sebagai Keisya.

Menurut pembaca yang enggan dikenali itu, Keisya merupakan bekas teman wanita Azrin sebelum lelaki itu bersama King Coco.


https://3.bp.blogspot.com/-_JQMJnJfeIs/WLNrU566RVI/AAAAAAAAGcY/nLeJWk1aP787c5qCKRKn5rC4BmS-gEfqQCEw/s1600/2.png

Menerusi perbualan itu, King Coco dikatakan telah menyerang Keisya menerusi direct messenger (DM) laman Instagramnya mengugut agar wanita itu tidak lagi mengganggu suaminya.

https://4.bp.blogspot.com/-OqNQRolB19w/WLNrV-zJ2EI/AAAAAAAAGcg/vOpCubSkDygK-XbbqXFJcR6s7ktMh_nBgCEw/s1600/3.png

Malah, King Coco turut menyifatkan suaminya hanya mahukan Keisya semata-mata mahukan kemaluannya.

“Bitch (Pelacur).. berhenti kacau suami. Dia hanya nak awak kerana awak punya pus**. Dia dah ada saya sekarang,” tulisnya yang menyifatkan wanita itu sebagai perosak rumah tangga orang.

https://3.bp.blogspot.com/-KEtghb_sSLc/WLNrVtoPP0I/AAAAAAAAGcc/U0FaxxzfUPsK19OTkdp0O9zWeKxzs0ZxwCEw/s1600/4.png


Pada masa yang sama, King Coco turut mengugut akan menyerang Keisya di tempat kerja dan mengganggu keluarganya sekiranya terus ‘menggatal’ dengan suaminya.

Bagaimanapun, Keisya menafikan dia kini menjalinkan hubungan dengan Azrin atau mendambakan lelaki itu.


https://4.bp.blogspot.com/-Kb1K6SsNWtc/WLNrX8wJfGI/AAAAAAAAGck/BaVUTClcTW4ij9t8BBDZ6hKQsLUTq5HawCEw/s1600/5.png
https://3.bp.blogspot.com/-fFqvQ7eG0L8/WLNrZI3S-bI/AAAAAAAAGco/Pkw-_fUAtesO4VkKRfYKWY6NWYXeywJzQCEw/s1600/6.png
https://4.bp.blogspot.com/-cH9-IWKBl3c/WLNrZUBB2oI/AAAAAAAAGcs/HCc3jlFB58UzNz_MTi40crCVlLkjfmqdQCEw/s1600/7.png


Menurutnya, dia sudah lama tidak berhubung dengan Azrin dan King Coco boleh mendapatkan kepastian mengenai perkara itu menerusi suaminya sendiri.

Sementara itu, Keisya dilihat turut memberi mesej kepada Azrin meminta agar lelaki itu menjelaskan kepada isteri keduanya yang mereka sudah tiada apa-apa hubungan.

https://3.bp.blogspot.com/-rUEJ2yE0OKU/WLNsFP7SfBI/AAAAAAAAGcw/31b6EtFgpQIAmFOaNAo22iUAm40zEo51ACLcB/s1600/8.png 
 https://4.bp.blogspot.com/-plVZzGwIzgA/WLNsFxBXvvI/AAAAAAAAGc0/pObA77jOW1cu8i_KKI5nKWj1ZP7HW51MQCLcB/s1600/9.png



Terdahulu, heboh menyatakan minah yang popular dengan pelat mat saleh ini bunting pelamin berdasalkan hashtag #rezekianak yang selalu digunakan.

King Coco atau nama sebenarnya Mashaira Ismail dan Azrin selamat diijabkabulkan pada 1 Januari lalu di di Hampshire Place, Ampang.



Terdahulu, King Coco pernah dikecam netizen kerana berani mendedahkan bakal berkahwin dengan Azrin yang berstatus suami orang pada ketika itu.
http://rotykaya.blogspot.my

Inilah Wajah Ahmad Fauzan Anak kepada Exco kerajaan negeri Johor Yang Terlibat Rasuah

Ahmad Fauzan (25 tahun) anak kepada Exco kerajaan negeri Johor, YB Datuk Abd Latif Bandi (ADUN Endau) dari parti *UMNO/Barisan Nasional* bersama pegawai khas dan 4 individu lain telah ditangkap SPRM atas salah guna kuasa dan rasuah.



SPRM merampas 21 kereta mewah, 5 motor berkuasa tinggi dan wang tunai setengah juta ringgit.
Antara yang dirampas:
1) Nissan Skyline R35
2) Porsche Cayenne
3) Mercedes-Benz CLA 200
4) Bentley
5) Mercedes Benz G-Class
6) Range Rover
7) Motor berkuasa tinggi termasuk Harley Davidson & BMW



https://2.bp.blogspot.com/-sDWKKJlFN-8/WLQOR_SOg9I/AAAAAAAAFYI/EwiOhNU3WPsLtdgRalZjE0jwM513oPX0QCLcB/s1600/17022362_180790662420247_6056144885264842228_n.jpg

45 akaun bank bernilai RM15.5 juta didalam akaun telah dibekukan.
#UMNO
#MELAYU
#RASUAH
#JOHOR
Sumber:
1) freemalaysiatoday
2) themalaymailonline
#COPYPASTE


https://1.bp.blogspot.com/-FzjAufYNzyI/WLQPVBmEy_I/AAAAAAAAFYU/AmUbtkOiXMY0W6OX1oghqIdBMydOCG2pwCEw/s1600/Screenshot_5.png




Back To Top