Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

"Go home now! You can lose your job, but don't lose your family." -Boss 'sound tepek' rakan sekerja saya sebab masuk pejabat ketika anak dia masih berada di wad hospital



Gambar hiasan | Google Images

 
 Lebih 6,000 shares! Kan elok kalau semua boss di Malaysia berperangai seperti boss lelaki ini

Boss 'sound tepek' rakan sekerja saya sebab masuk pejabat ketika anak dia masih berada di wad hospital. Dengan nada yang sangat lantang, boss berkata kepada rakan saya tadi,

"Go home now! You can lose your job, but don't lose your family."

Kami staff-staff lain yang turut terdengar teguran itu juga tersedar, betapa pentingnya keluarga.
Suatu hari itu, saya memperkenalkan anak saya yang berusia satu tahun kepada boss saya ketika kami ada office's event. Boss saya pun berbual dengan anak saya.

Dia pesan pada anak saya, suruh ingatkan ayah jangan kerja kuat sangat, suruh ayah balik awal dan nasihatkan anak saya supaya pesan pada ayah, jangan kerja stress sangat bila berkerja. Boss puji saya di hadapan anak saya. Anak saya pun okay saja.

Ini adalah seni komunikasi yang patut ada pada seorang ketua. Very impactiful communication. Dia bercakap dengan orang lain, tetapi seolah-olah dia bercakap pada kita. Sangat terkesan. Seni ini masih aku praktikkan dalam meeting. Maki orang lain tetapi yang terkesannya adalah opponent depan aku. - Amir Zain



http://www.thereporter.my



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: semasa

TERIMA KASIH SUDI BACA "Go home now! You can lose your job, but don't lose your family." -Boss 'sound tepek' rakan sekerja saya sebab masuk pejabat ketika anak dia masih berada di wad hospital. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top