Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

KISAH BENAR-pantang larang semasa mengandung tak boleh membunuh binatang kerana anak yang dikandung akan terima azabnya

Assalamualaikum . Mohon hide fb saya ye . Saya pernah terdengar orang cakap pantang larang semasa mengandung tak boleh membunuh2 binatang .



Saya ingin bertanya betulke bila kita mengandung , pantang larang seperti kita suami isteri tidak boleh sama sekali membunuh binatang . Betul ke pantang larang ni? Jika betul ape yg akan terjadi kepada ibu dan kandungannya? Mohon pencerahan 🙂
Terima kasih .



komen mereka pernah alaminya sendiri atau dengar dari jiran....

 Cahaya Bulan Waalaikumussalam.. Ni pengalaman saya sendiri.. Kebetulan atau memang ada kena mengena tak pasti... Masa saya pregnant kan anak saya, masa tu tahun tikus kalau ikut kalendar cina, memang byk tikus kat rumah.. Satu aritu, saya g letak perangkap tikus iaitu gam tikus.. N bila esok nya saya tgk byk anak tikus terlekat kat perangkap tu n saya yg buang juga.. Pastu masa nak bersalin, uri lekat kat dlm n susah nak keluar... N lagi satu masa saya pregnant 4 bulan, suami saya ternampak kucing kena langgar depan mata dye tapi bukan dye yg langgar... N lepas tu, terus saya rasa tak sedap badan n perut mengeras jerk.. Bila jumpa bidan, n bidan tgk kat dlm air pinang, dye terus tanya kat suami ada tak nampak binatang kaki empat kena langgar? Pastu suami pon ckp memang ada... Bidan ckp tu kena badi kat isteri sebab tu perut mengeras jerk n badan rasa tak sedap... Kata bidan, suami lagi kena berjaga2 sepanjang isteri pregnant..

 Alang Fiona Montel Waalaikumussalam, sy penah dgr ceramah dr ustazah ttg hal ni, sebenarnya kita jgn time mgndung time xmgndung pn xelok aniaya haiwan apatah lg membunuhnya. Melainkan haiwan 2 merbahaya pd kita. Xkan nampak ular nk buat derk plak kan? Kena la selamatkn diri dl. Tp sebenarnya d larang membunuh/aniaya haiwan semasa hamil adlaah bertujuan utk membentuk, mgjar n mendidik bayi dr dlm rahim supaya menjadi insan yg baik2,utk membentuk akhlak yg baik. Wallahualam


 Pn Eli Sy prnh terbaca 1 cerita(dh lupa kat majalah apa?.. pompuan tu mengandung..dia tak suke kucing..setiap kali kucing jiran masok rumah dia, dia sepak2 tendang, baling batu mcm2 dia buat.. ade sekali dia pukul kucing jiran dia sampai patah tulang belakang..dia ckp "padan muka kau, puas hati aku!".. akhirnya dia bersalin dan baby dia cacat..badan lembik, mcm tulang belakang takde...pengajarannya, jgn aniaya haiwan..kalau bunuh utk keselamatan tak apa tp kalau menyiksa, tak cpt lmbt Allah akan balas...sekian



 Hanie Ayell Ahmad Ramli Masa mak ngndung,ayah saya kail ikan keli.dpt ikan keli dia ketuk2 kpla ikn tu.adik sya lahir kpla sbjik ikn keli..pnjang🤗
Alhmdllh..mngkat remaja kpla adik mkin normal..skng dh ank 3 pn..ensem lgi😂


Msa saya ngndung 5bulan,terperanjat kn adik potong kpala ular sawa.lahir ank sya hbis bersisik halus sbjik sisik ular sawa..stu bdn.setiap pagi akn penuh stu rumah dgn sisik ank sya.ank sya jga sesekali akn berdesir sperti suara ular.dri lahir hngga umur ank sya 7bln dia brkulit ala mat saleh,giler putih merah.slepas 3x berubat kampung alhamdllh hilang sgala sisik ular dbadan ank sya.tapi kulit ank sya otometik brubah gelap cam kulit suami sya...hukhukhuk..




 Zinnirah Ira Ira Kakak aku time pegnen terkejut kat katak masa dia nk ambik lesung batu.pastu tercampak ank lesung timpa kaki katak.dia x sengaja tpi dia fobia kat katak.pastu katak tu x mati cuma kaki dia tertindih ank lesung batu.kakak aku takut nk alihkn dia biar sampai abg ipar balik keje.ptg dah baru abg ipar aku alihkn..last2 ank2 die asyik sakit kaki dr kecik sampai dah form4 kaki asyik sakit sampai doktor xtau nk ckp ape.doc xleh detect sakit ape..menangis sakit yg teramat tp doc ckp kaki dia ok maybe masalah sel kaki..pulak dah...efek die..tuhan maha kuasa kita tak tau



 Lisya Zaza Ezat Jgn bunuh binatang dgn cara zalim & sengaja ..maksod org tua tu jgn menganaiya binatang dgn sengaja .kalau ia membahayakan & melibatkan nyawa bunuh la .. kalau boleh halau & mampu buang jauh .. buang la halau lah .. yg pnting nawaitu kita .. kang kalau xboleh bunuh binatang , nyamuk pn terpaksa la kita derma kan darah .hihi



 



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: kisah

TERIMA KASIH SUDI BACA KISAH BENAR-pantang larang semasa mengandung tak boleh membunuh binatang kerana anak yang dikandung akan terima azabnya. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top