Laman Portal berita Semasa Dan terkini!!

Ustaz Ini dikenali sebagai pembawa fitnah


Zamihan Vs Dr Asri ?

Abu Syaqi Vs Salman Ali ?
Zamihan
------------

Nama ini sudah dikenali sebagai pembawa fitnah,pencaci maki hamun,pembawa fahaman takfir.

Bagi dia siapa yang tidak anuti asyairah wal maturidiyah dianggap sesat,wahabi dan kafir.

Belajar tauhid 3 dianggap sebagai teroris.

Dia menyatakan wahabi kepada insan yang menterjemahkan kitab at tauhid Muhammad Bin Abdul Wahab.Namun dia menterjemahkan buku Hassan Saqqaf sifat solat nabi sahih nak kata apa ?

Sedangkan Hassan Saqqaf sendiri telah mengkafirkan Abu Hassan Asyaari apabila dikatakan Abu Hassan Asyaari beraqidah tajsim iaitu menjisimkan Allah.
Tapi insan yang Zamihan tentang,tuduh kafir,wahabi tidak pernah pula mengkafirkan Abu Hassan Asyaari malah mengambil manfaat dari kitabnya iaitu Al Ibanah.

Aneh apabila Zamihan menyanjung Abu Hassan Asyaari sampai kata ahli sunnah ialah mereka yang ikut asyairah,namun gurunya Hassan Saqqaf menyatakan kafir kepada abu hassan asyaari.
.
Abu Syaqi
--------------

Manusia ini saya tahu tentangnya setelah dia memfitnah Ustaz Rasul Dahri.Ustaz Rasul kata Imam Syafie mengambil riwayat Sayyidina Ali,dia faham Sayyidina Ali ambil riwayat dari Imam Syafie.Fitnahnya tidak habis dilakukan ke atas kibarul ulama seperti Abdul Aziz Bin Baz,Utsaimin,Al Albani.

Dulu saya sendiri ketika masih tidak menemui manhaj sahih hampir tertipu dengan blog dakyah Abu Syaqi ni.Dia kata Dr Asri kata Allah ni macam makhluk walhal tidak pernah Dr Asri berkata demikian.

Saya katakan dua makhluk ini sebagai agen dajjal di malaysia.
Mereka ini sebenarnya ingin mencari populariti dengan mengabdikan diri untuk jidal dengan tokoh tersohor seperti Dr Maza.

Mereka tidak mungkin akan cari Dr Abdullah Yasin,Dr Johari Mat,Dr Radzi Othman,kerana nama2 ini kurang dikenali oleh rata2 penduduk malaysia.
Cukup saja Dr Asri yang mereka inginkan,itupun sekadar mewawarkan bila disahut debat lari lintang pukang sampai kosong kerusi.

Dulu Zamihan ni pernah diskusi dengan saya di page dia bab al jamaah,Dia kata al jamaah ni iaitu ikut majoriti lalu saya membantahnya.last sekali komen saya dipadam lalu saya tak boleh lagi komen kena blocked.

Kemudian dia jawab dengan meletakkan print screen saya di page tanpa saya boleh jawab.Seolah2 dia mengikat tangan untuk tunjuk kehebatan dia hadapan pengikut dungunya.

Debat dengan saya pun belum lepas apatah lagi dengan asatizah sunnah yang lain yang jauh ilmu mereka merentasi saya.

Dua pelanduk ini hanya ingin dikenali kerana mereka memang tidak terkenal.Lalu jadilah mereka ini pemfitnah,badut,boneka,batu api agar mereka dikenali.- Nur Puteri Dayana



https://www.facebook.com/208694619607984/photos/a.208731059604340.1073741828.208694619607984/212190655925047/?type=3&theater



Labels: semasa

TERIMA KASIH SUDI BACA Ustaz Ini dikenali sebagai pembawa fitnah. TOLONG SHARE...!

https://telegram.me/joinchat/C6A73gqgSPgew3r9ovpDxg Chat Conversation End



Back To Top